Ponència. Lo Pardal - Fundació privada Guillem Viladot

A càrrec de Pau Minguet, comissari artístic i director de Lo Pardal

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
DissenyLAB
Adreça:

Campus de Cappont

Jaume II, 69

Preu:
Activitat gratuïta
Organitza:
Ferran Lega, professor GDDTEC
Inici:
Lo pardal

El pròxim dimecres 17 de novembre en el marc de l'assignatura Arts aplicades i disseny del Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives (GDDTEC), coordinada pel professor Ferran Lega, el comissari artístic independent i director de Lo Pardal-Fundació privada Guillem Viladot d'Agramunt , el Sr. Pau Minguet, oferirà una ponència on parlarà de la figura de l'artista Guillem Viladot, referent de la poesia concreta i la poesia visual a Catalunya.

L’any 1992, l’artista Guillem Viladot va fer adequar un antic edifici del centre d’Agramunt per tal de convertir-lo en Lo Pardal: la Casa de la Poesia Visual. A aquest primer espai se n’hi van sumar dos més que, molt de pressa, es van omplir de les seves creacions. 

Dos anys després de la mort de Guillem Viladot, es va constituir una fundació amb el seu nom, per tal de preservar, difondre i repensar el llegat cultural de l’artista agramuntí, i, també, per convertir els edificis de Lo Pardal en espais compromesos amb els llenguatges contemporanis i l’art del present. 

Avui, la Fundació Viladot combina projectes expositius en què l’artista d’Agramunt hi és present amb propostes de creadors contemporanis que aprofiten la sala d’exposicions temporals de Lo Pardal per a mostrar els seus projectes.

La ponència es realitzarà a l'aula DissenyLAB de l'EPS (Jaume II, 69) a partir de les 11.00 hores; Tot i tractar-se d'una activitat adreçada als alumnes del GDDTEC), és oberta a qualsevol persona que li pugui interessar.