14è Congrés Internacional d'Intel·ligència Artificial

Àrea de Comunicació i Premsa - Oficina de Premsa UdL

Ahir es va inicir el  14è Congrés Internacional de l'Associació Catalana d'Intel·ligència Artificial, que es durà a terme del 26 al 28 d'octubre a l'Auditori del CCCT de la UdL i que està organitzat per l'Associació Catalana d'Intel·ligència Artificial i el grup de recerca d'Intel·legència Artificial de la UdL vinculat a l'Escola Politècnica Superior.

Experts provinents d'arreu dels Països Catalans tractaran temes com la robòtica, les xarxes neuronals artificials, l'aprenentatge automàtic, el reconeixement de la parla o els models de raonament.

La intel·ligència artificial és un vast camp de recerca que cada cop té més impacte en la vida quotidiana. Des de telèfons mòbils que responen a la nostra veu a sistemes integrats de supervisió de la recollida de residus, el nostre dia a dia està, cada cop més, envoltat de sistemes informàtics que responen a les nostres accions, que optimitzen i redueixen el consum de forma intel·ligent.

Entre els ponents, destaquen el director de recerca del Centre National de la Recherche Scientifique francès, Prof. Dr. Christian Bessière; i el professor de ciències de la computació a la Universitat de Cornell, Prof. Dr. Bart Selman. El professor Bessière parlarà de tècniques de propagació global, mentre que el professor Selman es centrarà en els nous reptes de les tècniques d'inferència i com es poden aplicar eines de física estadística.

En el marc de la inauguració del Congrés, César Fernández, responsable del grup de recerca en Intel·ligència Artificial de la UdL, va anunciar l'inici, per part del seu grup, l'UPC i el CSIC, d'un projecte per tal de millorar i optimitzar el funcionament de les plantes de recollida pneumàtica d'escombreries de l'empresa lleidatana Ros Roca. El Ministerio de Ciencia e Innovación finançarà aquest projecte amb 830.000 euros.

1premsa

26 d'octubre de 2011