Acte en memòria al professor Joan Gimbert

DSC_3870fF22 Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

Aquest dijous, els companys i amics del departament de Matemàtica i, en general, de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, van voler rendir un sentit homenatge a Joan Gimbert, un dels professors vinculats al centre gairebé des dels seus inicis ara fa 21 anys i que, malauradament, morir a principis d'aquest any.

L'acte en memòria d'en Joan Gimbert es va dividir en dues parts ben diferenciades; Al matí, es va dur a terme un acte de caire acadèmic, on companys de la UdL i de la Universitat de Brussel·les van mostrar les diferents aportacions científiques i contribucions del Joan a la Teoria de Grafs a una cinquantena d'investigadors d'universitats catalanes.

A la tarda, professorat, estudiantat i personal d'administració i serveis de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida, a més de ex alumnes,  familiars i amics, van recordar  el vessant més personal i humà d'en Joan. Un recordatori amanit d'anècdotes, vivències, curiositats, ... entorn a la persona d'en Joan Gimbert.

El director del Departament de Matemàtica, Josep Maria Miret, va definir-lo com "un matemàtic brillant" i va destacar el paper que jugava i juga en Joan en el departament de Matemàtica: "és un referent pel departament, com a investigador i com a docent". Per la seua banda, el director de l'Escola Politècnica Superior, Francesc Giné, el va qualificar de persona "meticulósa i ordenada, amb una clara predisposició a ajudar sempre als altres".

L'acte va finalitzar amb un concert clàssic interpretat pels qui van ser els seus amics: Blanca Capdevila, Isabelle Vancamp, Nacho López i Jordi Pujolàs.

Premsa

22 de juny de 2012