Albert Berga i Lluís Echeverria, alumnes del Màster en Enginyeria Informàtica i membres de GRIHO, al Hackathon Fujitsu

CjPE0MhW0AA8IeK - copia

Albert Berga i Lluís Echeverria, alumnes del Màster en Enginyeria Informàtica de l'EPS de la UdL i investigadors al Grup de Recerca en Interacció Persona Ordinador i Integració de Dades (GRIHO) han participat al Hackathon Fujitsu Open Data para Smart Cities (competició de desenvolupament de software) organitzat per Fujitsu a Madrid al voltant de la utilització de dades obertes per a ciutats intel·ligents (smart cities).

GRIHO forma part de la xarxa de grups de recerca sobre dades obertes i ciutats intel·ligents OpenCityData (http://opencitydata.es). Una xarxa de recerca coordinada des de la Universidad Politécnica de Madrid i en la que participen grups de tota Espanya.

Aquesta xarxa ha subvencionat el viatge d'aquests 2 estudiants/investigadors que van desenvolupar, durant el hackaton,  una aplicació que feia servir dades obertes sobre places d'aparcament i altra informació (zones de càrrega/descàrrega, aparcaments de ciclomotors, etc.) per tal de recomanar les millor zones per aparcar al voltant d'un lloc particular d'una ciutat.

CjNiklAXIAAwWnp