Alumnes del CFGS de Projectes d'Edificació de l'Institut Torre Vicens visiten l'EPS

L'equip finalista de l'Institut Torre Vicens del CFGS de Projectes d'Edificació en l'Olimpíada "Enginyeria en l'Edificació: Construint amb Enginy" convocada per la CODATIE (Conferència de Directors d'Arquitectura Tècnica i Enginyeria de l'Edificació)  entre els alumnes d'ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior d'Edificació i Obra Civil, format pels alumnes Alejandro, Aleix, Ángel, Mario i Marina, juntament amb els seus companys, van visitar ahir l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL).

La visita tenia un doble objectiu, d'una banda rebre un merescut reconeixement des de l'àmbit universitari per l'excel·lent tasca desenvolupada en l'Olimpíada d'Arquitectura Sostenible, i d'altra banda, mostrar als alumnes del CFGS el Grau en Arquitectura Tècnica (GATE) i les instal·lacions de l'EPS al campus de Cappont. Julià Coma, coordinador del GATE i Jérôme Barrau, cap d'estudis de l'EPS en l'ambit industrial i d'Arquitectura Tècnica, van rebre als alumnes de l'institut Torre Vicens, els van oferir una xerrada d'orientació universitària i van acompanyar-los en una visita a les instal·lacions, en espacial interès en els laboratoris del GATE; Josep ramon castro, professor responsable d'aquests laboratoris va ensenyar als alumnes aquestes instal·lacions.

Els alumnes del CFGS de projectes d'Edificació obtenen el títol de tècnic/a superior que els permet accedir a estudis universitaris. El GATE és un dels estudis més adients per aquests estudiants; L'EPS, a més a més, convalida crèdits del CFGS.

L'Olimpíada proposava el desenvolupament d'un projecte de Construcció Sostenible, amb el qual es volia fomentar la sensibilitat i el respecte pel medi ambient, alhora que es descobria i aprenia a valorar la contribució de la ciència i la tecnologia, així com a comprendre els elements i procediments fonamentals de la investigació i dels mètodes científics. L'Olimpíada es va realitzar en l'àmbit regional en l'àmbit de les diferents escoles que integren la CODATIE.