Alumnes del grau en Enginyeria de l’Energia i Sostenibilitat visiten l'empresa Alier

El passat dijous 5 de maig, els alumnes de les assignatures d'Instal·lacions Energètiques 2 i d'Instal·lacions Energètiques 3 del grau en Enginyeria de l’Energia i Sostenibilitat acompanyats pels coordinadors de les matèries, Íngrid Martorell i Marc Medrano respectivament, van realitzar una visita tècnica a l'empresa Alier S.A. de Rosselló, on van poder veure de primera mà el procés de reciclatge del paper, la gestió que fan dels residus d'aigua i la planta de cogeneració.

Els alumnes van visitar la planta de cogeneració de l’empresa, que opera sota un cicle combinat. Van tenir l’oportunitat de veure la turbina de gas durant una de les parades de manteniment anuals així com visitar la sala de control i la resta d’instal·lacions del cicle combinat. El Sr. Joan Ibars, responsable de la planta de cogeneració, va explicar el funcionament de tot el cicle, que produeix tant vapor per a planta com electricitat per autoconsum i venda. Per altra banda, el Sr. Xavier Matute, director de recursos humans, va explicar l’origen de l’empresa així com la seva evolució històrica i capacitat d’adaptar-se als nous temps per a ser líder mundial en el seu sector.