Alumnes del tronc comú d'enginyeria industrial del Campus Igualada visiten el parc eòlic de Rubió

Avui dijous 9 de desembre els alumnes de 2n curs del tronc comú d'enginyeria industrial del campus Igualada (Grau en Enginyeria en Organització Industrial i Logística i Grau en Enginyeria Química) han realitzat una visita tècnica al parc eòlic de Rubió, dins del marc de l'assignatura de tecnologies mediambientals i sostenibilitat.

Al cim de la Serra de Rubió, Acciona Energia va obtenir l'autorització i té instal.lats 50 aerogeneradors de 1500 kW de potència nominal cadascú. Durant la visita es va explicar als alumnes el funcionament, la situació i l'orientació dels aerogeneradors i quines són les aportacions ambientals de l'energia eòlica. Els alumnes han pogut recorrer l'entorn del parc, i comprovar com ha modificat el paisatge de la Serra de Rubió, però no ha fet desaparèixer el conjunt dels seus valors ambientals.

En un context energètic i ambiental com el que vivim, de per sí prou complex, es planteja una qüestió: com aconseguir una societat on es practiqui l'eficiència i s'aprofitin millor els recursos, on s'apreciin les fonts d'energia autòctones i s'aprengui a reduir el consum?