Aran Solé i Julià Coma, del grup de recerca GREA, guardonats amb una beca per la Societat Econòmica Barcelonesa d'Amics del País

CAM01391

Els doctorands Aran Solé i Julià Coma del grup de recerca GREA Innovació concurrent, han estat guardonats amb dues respectives beques, concedides per la Societat Econòmica Barcelonesa d'Amics del País -1822-, per a fer una estada de recerca a l'estranger.

La Societat Econòmica Barcelonesa d'Amics del País i la Fundació Barcelonesa d'Amics del País, en col·laboració amb Don Javier Godó, Conde de Godó, i la Fundació La Caixa, concedeix beques adreçades al personal docent i investigador de Catalunya i als estudiants de doctorat vinculats a universitats i centres de recerca, CREA de Catalunya, per fer una estada mínima de tres mesos en centres de recerca i universitats estrangeres, amb l'objectiu de promoure el desenvolupament de la investigació i la docència de la universitat catalana.

Les àrees d'interès de la convocatòria 2014 han estat:

- Desenvolupament econòmic
- Recerca històrica
- Urbanisme i planificació territorial
- Desenvolupament industrial i nous sector emergents
- Polítiques educatives
.
CAM01397

En Julià Coma, sota la direcció del Dr. Gabriel Pérez i la catedràtica Dra. Luisa F. Cabeza, està desenvolupant la tesi doctoral en temes de construcció sostenible, concretament sobre cobertes i façanes vegetades en edificis, no tan sols com a elements estètics i jardiners, sinó com a veritables sistemes passius d'estalvi d'energia, control de l'aigua de pluja, protecció dels materials de coberta, suport a la biodiversitat en grans ciutats, i elements de protecció dels materials de coberta. L'estada del doctorand Julià Coma s'iniciarà el proper mes d'abril quan s'incorporarà al Green Roof and Living Wall Centre de la Universitat de Greenwich a Londres (UK), centre amb el que el grup de recerca GREA va iniciar fa un parell d'anys una relació de col·laboració en recerca, i que es vol consolidar amb l'intercanvi que ara s'inicia.

L'Aran Solé, sota la direcció de la Dra. Ingrid Martorell i catedràtica Dra. Luisa F. Cabeza, treballa en caracterització, desenvolupament i disseny en l'àmbit d'emmagatzematge d'energia tèrmica. La tesi de la guardonada es centra en investigació sobre com caracteritzar i desenvolupar nous materials per emmagatzemar energia solar en edificació. D'aquesta manera s'aconsegueix obtenir sistemes per calefacció i aigua calenta sanitària més eficients energèticament. A més a més, s'està treballant en els passos previs al disseny d'un reactor que contingui aquests materials que emmagatzemen energia solar, per exemple calor de l'estiu, i posteriorment l'alliberen quan hi ha demanda, a l'hivern. En aquesta línia, l'estada al centre de recerca PROMES-CNRS de Perpinyà permetrà desenvolupar una metodologia per tal de dissenyar i optimitzar els reactors que contenen aquests materials que permeten l'emmagatzematge d'energia tèrmica.

El lliurament dels premis va tenir lloc el passat 10 de març de 2015 al Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona, presidit pel Excel·lentíssim Alcalde de la Ciutat, el Sr. Xavier Trias, i dirigit pel president de la Societat Econòmica Barcelonesa d'Amics del País, el Sr. Miquel Roca i Junyent.

20150310_203538gfsgr