Arnau Capell Gracia, alumne del Grau en Enginyeria Mecànica de l'EPS, guanya el Premi Enginy 2015

[caption id="attachment_12583" align="alignnone" width="474" caption="Arnau Capell amb la pròtesis impresa en 3D                                 FOTO: Nació Digital"]Cg95UzEWgAAzJoQ[/caption]

Reunits els membres del jurat, integrat per la vicedegana d'Enginyers Lleida, Dolors Arderiu; el vocal de Junta Directiva, Robert Eguren; i el director i sotsdirector de l'Escola Superior Politècnica de la UdL (ESP), Francesc Giné i Gabriel Pérez, respectivament, el passat  dia 25 d'abril de 2016 per decidir el Treball Final de Grau guanyador del Premi Enginy, que atorga el Col·legi d'Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Lleida (CETILL) i l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), es va acordar concedir el premi al treball Desing and Implementation of a Bionic Arm de l'alumne del Grau en Enginyeria Mecànica Arnau Capell Gracia, sota la direcció del professor Albert Saiz Vela.

Aquest treball tracta de demostrar la viabilitat de la creació d'una pròtesis biònica, concretament una mà i part d'avantbraç, amb recursos que avui en dia estan a l'abast de tothom, com són les impressores 3D. Entenem com a pròtesis biònica, una pròtesis que es accionada a través de senyals biològics, com serien els senyals musculars utilitzats en aquest projecte per moure la mà proposada.

El projecte consta dels següents apartats: disseny i impressió de les diferents parts de la pròtesis amb una impressora 3D, disseny i elaboració de l'electrònica de control que farà possible el moviment i la comunicació humà-pròtesis i, finalment, muntatge i funcionament d'aquesta.

El Premi Enginy està dotat amb un premi en metàl·lic de 2.000 €  i 1 any de quota de col·legiació gratuïta al CETILL. El lliurament del premi es durà a terme en el marc de la Festa dels Enginyers que se celebrarà el pròxim divendres, dia 29 d'abril.

naciolleida.gif

Cg5zi0mWsAIJH7B