Article Cinco Días: Els enginyers, aquest perfil escàs i desitjat

Capturaggggggggg

Aquest diumenge el diari Cinco Días publicava un interessant article dedicat a la escassetat d'enginyers per cobrir tota la demanda del mercat laboral. Us facilitem un breu resum d'aquest article:

Si hi ha una professió que sempre té treball aquesta és la d'enginyer. Són els més demandats i els més cotitzats. Segons dades de l'INE, el 98% dels titulats en Enginyeria Electrònica té treball. En percentatges similars, per sobre del 90%, es troben altres carreres politècniques, com a Enginyeria Automàtica i Electrònica Industrial, Aeronàutica, Naval i Oceànica, Informàtica i Industrial. No obstant això, hi ha un desequilibri entre la demanda i l'oferta en tots els sectors i especialitats.

Perquè la demanda d'enginyers, segons dades de la consultora Mur & Martí, especialitzada precisament en la cerca i selecció d'aquests perfils professionals, s'ha incrementat en un 20% en els últims anys, mentre que el nombre de matriculacions en les carreres denominades STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) s'ha reduït pràcticament en la mateixa proporció. I si es tira la vista enrere i es compara la dada amb el de fa una dècada, s'observa que aquesta branca universitària s'ha deixat pel camí el 28,7% dels seus alumnes, amb descensos.

És més, l'estudi assenyala que el 72% de les companyies del sector incrementarà la seva plantilla al llarg d'aquest any, però també manifesta que té problemes per fitxar a les persones idònies. Existeix, per tant, un desajustament entre les habilitats que busquen els ocupadors i les que tenen els professionals. Per això, és fonamental, apunten, que els enginyers segueixin formant-se al llarg de la vida.

Josep Font, professor de l'Escola d'Enginyeria que la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC assegura que l'enginyer avui dia s'ha convertit en "aquest gran objecte de desig per l'escassetat en totes les especialitats, i un país sense enginyers no avança". Yalega diverses raons: "Sempre ha existit la creença que eren carreres molt complicades, que no estaven ben remunerades, i els alumnes sempre pensaven en estudis amb menys esforç i en les quals s'aconseguia una major tornada"

Podeu consultar l'article complet del Cinco Días Aquí