Chema Alonso, un dels millors 'hackers' del món, imparteix una conferència a l'EPS

IMG_9550

Chema Alonso, un dels millors experts en seguretat informàtica i hacking del món va aconseguir el passat dijous omplir l'Auditori del CCCT del campus de Cappont de la Universitat  de Lleida.

Convidat pel Consell de l'Estudiantat de l'Escola Politècnica Superior (EPS), Alonso ha pronunciat una conferència sobre la indexació de contingut als cercadors amb el títol "No me indexes que me cacheo".

Alonso va parlar sobre la indexació dels continguts en les cercadors i com aquesta pot aprofitar-se per accedir a informació personal i no desitjada. En aquest sentit va defensar la feina desenvolupada pels hackers alhora de defensar els usuaris i les empreses de possibles atacs informàtics per part de cibercriminals.

Així mateix Alonso va criticar la falta d'educació tecnològica entre els nens i els adolescents que poden dur a nous i seriosos problemes com ara el ciberassetjament.

IMG_9576

Conegut per la seua gorra a ratlles grises i blaves , aquest enginyer informàtic és l'actual director executiu de la filial de Telefónica Digital centrada en la innovació en productes de seguretat, Eleven Paths. Malgrat que el seu blog es digui Un informático en el lado del mal i que entre els seus seguidors sigui conegut com el maligno, Chema Alonso empra els seus coneixements per defensar a usuaris i empreses d'atacs informàtics. En aquest sentit, va crear l'empresa Informàtica64, per proporcionar serveis de consultoria de seguretat, auditoria i formació en aquest àmbit. Moltes de les eines desenvolupades a Informática64, com ara FOCA o Metashield, són utilitzades per professionals de tot el món.

Alonso és doctor en Seguretat Informàtica per la Universitat Rei Joan Carles de Madrid, Enginyer Informàtic per la mateixa universitat i Enginyer Informàtic de Sistemes per la Universitat Politècnica de Madrid, que a més el va nomenar Ambaixador Honorífic de l'Escola Universitària d'Informàtica l'any 2012.

Actualment es director del Màster de Seguretat de la Universitat Europea de Madrid i professor del Màster de Seguretat de la Universitat Oberta de Catalunya i de la Universitat Politècnica de Madrid.

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

Premsa