Des de l'EPS, a Lleida i al Campus Igualada, es continua treballant en la fabricació de material per al sector sanitari. Vols col·laborar?

Com ja us vam anunciar des de l'EPS i ETSEA, (PDI i PAS) vam posar a  funcionar totes les impressores 3D que tenim al nostre abast per fer màscares per als i les sanitàries. [+info]

Un total de vuit docents de l'Escola Politècnica Superior, tant de Lleida com del campus UdL-Igualada, estan implicats en aquesta acció, amb una desena d'impressores fabricant material sanitari als domicilis (el web del laboratori de Robòtica ofereix un fitxer STL per imprimir un visor de protecció).

Aquest model de visera protectora imprès en 3D triga una hora i mitja en fer-se. Després només cal afegir-li una goma perquè s'aguanti al cap. "A partir d'ara mateix, la impressora del GRAP es dedicarà al 100% a imprimir protectors facials per al COILL, a un ritme d'un protector cada 1,5 hores", assegura Escolà. Les primeres viseres protectores del GRAP ja s'han lliurat a l'Hospital Universitari Santa Maria, "tot i que també se'n faran per a centres mèdics, segurament de l'Atenció Primària, i potser per a residències geriàtriques". Així ho ha explicat el coordinador d'aquesta iniciativa a l'EPS, el professor Jérôme Barrau.

A Lleida, en els últims dies ja s’han fabricat més 100 viseres facials protectores, les quals es s'han repartit entre en els Centres d'Atenció Primària de Balàfia, Cappont, Prat de la Riba, Eixample, i a l'hospital Arnau de Vilanova, concretament a la unitat de radiologia i a la d'oncologia.

El Campus Universitari Igualada – UdL està col·laborant per fer front a la crisi de la covid-19. Malgrat que manté les seves instal·lacions tancades, el personal del campus de la capital de l’Anoia està col·laborant amb els centres sanitaris de la zona confinada de la Conca d’Òdena amb la fabricació i donació de material de protecció sanitària.

En aquest sentit, cal destacar que el grup de recerca A3 Leather Innovation Center ha donat guants i mascaretes a la direcció assistencial de Primària de l’Anoia, la facultat d’Infermeria i Fisioteràpia ha donat mascaretes, solució hidroalcohòlica, guants, bates i pulsioxímetres a l’Hospital d’Igualada i l'Escola Politècnica Superior s'ha unit a la iniciativa MALLA, de Disseny=Igualada i TICAnoia, posant les dos impressores 3D de les que disposen a col·laborar amb el sistema sanitari en la lluita contra el COVID-19. El professor Grau Baquero explica que "de moment fabriquem viseres de protecció i tiradors per obrir portes sense mans, elements que fan molta falta i són àgils de fer". "Les pantalles si no s'usen en hospitals, es poden fer servir en CAPs o altres centres assistencials, no tenen un requeriment tan estricte i són molt útils", afegeix. També estudien fabricar respiradors que han d'estar validats per autoritats sanitàries.

Si coneixeu algú de el sector sanitari o geriàtric que necessiti de màscares per a la realització del seu treball, podeu oferir-los el nostre ajut. Poden contactar amb aquests correus electrònics

Rosa Vaquera: rosa.vaquera@udl.cat

Jordi Gene: jordi.genemola@udl.cat