El Debat de Lleida Activa. UdL: La factoria de talent per a les empreses

El programa de Lleida TV, El Debat de Lleida Activa va dedicar-se a les relacions de la UdL amb les empreses i institucions del territori, cada vegada més consolidades tot i els reptes de millora, i al paper de la Universitat de Lleida com a imprescindible agent del teixit socioeconòmic de les comarques de ponent:

UdL: La factoria que nodreix de talent les empreses de Lleida i de fora

La Universitat de Lleida és una de les principals aportadores de professionals especialitzats a les empreses i institucions del nostre entorn socioeconòmic. Què vol dir, aquesta afirmació? Doncs que tots els estudiants de la UdL fan pràctiques en empreses o institucions, i no només del territori sinó de la resta de Catalunya i de l’Estat.

A tall d’exemple, només el 2015 l’Oficina de Gestió de Pràctiques Externes de la Universitat de Lleida va signar convenis de practiques amb 344 empreses diferents. I més exemples: del 2005 al 2015, una dècada, en el sí de la UdL s’han signat 2.339 contractes i serveis amb 1.052 empreses que demanaven professors i/o investigadors de la universitat lleidatana i que traduït a diners suposa un volum de 24 milions d’euros.

Destaquen diversos aspectes: que les empreses que col·laboren amb la Universitat de Lleida són majoritàriament grans i que predominen les relacionades amb la indústria de l’alimentació, el comerç, les noves tecnologies i l’Administració Pública però, sobretot, que només el 17% són de Lleida. Això vol dir que la UdL exporta talent a la resta de Catalunya, a tot l’Estat i fins i tot a l’estranger.