El GREia participarà en un projecte internacional per desenvolupar tecnologies de refrigeració renovables als habitatges

Cabeza - GREia
Luisa F. Cabeza, al laboratori del GREia FOTO: GREia-UdL

El grup de recerca GREiA de la Universitat de Lleida, liderat per Luisa Fernanda Cabeza, participarà en un projecte de recerca internacional per desenvolupar tecnologies de refrigeració renovables/recuperables als habitatges.

El projecte serà l'encarregat de la investigació, que està liderada per la Universitat de Birmingham i compta amb la participació de prop d'una vintena d'empreses i institucions internacionals. Entre aquestes també hi ha la PIME lleidatana User Feedback Program SL.

Els investigadors de la UdL hi participaran desenvolupant nous materials i millorant-ne les seves propietats.

L'objectiu és reduir les emissions de diòxid de carboni dels sistemes dels edificis per reduir l'impacte mediambiental, complint amb els objectius climàtics de la Unió Europea per al 2050.

El projecte, batejat amb el nom de CO-COOL RISE, es desenvoluparà durant els propers 4 anys i compta amb un pressupost de 846.000 euros, dels quals la Unió Europea en financia uns 593.000.

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL. La UdL, en un projecte internacional de refrigeració renovable