El Grup de Recerca en Computació Distribuïda de l'EPS-UdL ha desenvolupat un prototip de simulador d'ecosistemes biològics

IMG_8922

El comitè de direcció del projecte europeu FI4VDI celebrarà el proper 18 de novembre un seminari al Parc Científic de Lleida per presentar el projecte a les empreses que hi estan vinculades i a altres empreses del sector interessades per facilitar contactes de cara a futurs projectes.

El FI4VDI ha desenvolupat una infraestructura cloud i ha dissenyat prototipus d'aplicació en aquest entorn amb l'objectiu d'intercanviar tecnologia a l'espai SUDOE i millorar la competitivitat dels sectors públic, empresarial, educatiu i universitari. El Fons Europeu de Desenvolupament Territorial (FEDER) destina 644.500 € al projecte, que té un cost total de 859.000 €.

El projecte té sis socis: el Parc Científic, la Universitat de Lleida, la Universitat de Montpeller, l'associació portuguesa Inova-Ria, la Fundació Computaex d'Extremadura i la Fundació Centre de Supercomputació de Castella i Lleó.

El Grup de Recerca en Computació Distribuïda de la UdL, coordinat pel professor de l'EPS, Fernando Guirado, presentarà en el seminari un simulador d'ecosistemes. Aquest model, basat en la computació per membranes, simula a través de la recollida i l'anàlisi de diferents paràmetres l'evolució d'una població i els perills potencials que l'amenacen o comporta el seu creixement. El prototip, anomenat PSysCal, s'utilitza ja per simular l'evolució dels voltors trencalòs i el muscle zebra. També s'ha realitzat l'adaptació a la infraestructura creada d'una aplicació desenvolupada per l'Institut de Ciències de l'Espai depenent, depenent del CSIC, per a la búsqueda de planetes fora del sistema solar. Aquesta aplicació té uns alts requeriments de còmput que d'un altre manera no fora possible tenir disponible.

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

Premsa