El Màster BIM en modelatge, disseny i gestió BIM reprendrà al maig les sessions de manera virtual

A causa de l’actual situació de confinament, el pròxim mes de maig el Màster BIM en Modelatge, Disseny i Gestió que imparteix la Universitat de Lleida. reprendrà les seves sessions únicament de manera virtual.

Maria Villegas, Cap del Departament de Suport Tècnic i Formació de l'Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya (ITeC) serà l’encarregada de dur a terme 3 sessions que constaran d’una part pràctica i una part de tutoria.

1.  Sessió 1- Divendres 8 de Maig, de 16 a 19,30h
  2. Sessió 2- Dissabte 9 de Maig, de 9 a 12,30h
  3. Sessió 3- Divendres 15 de Maig, de 16 a 19,30h

En aquestes sessions s’ensenyarà a crear un pressupost a un nivell avançat, a utilitzar la base de dades BEDEC i la biblioteca d’objectes BIM. Els alumnes aprendran a importar, exportar i tractar amb TCQ amidaments de les principals plataformes BIM i a través d’arxius IFC, així com a elaborar un pla de treball i la redacció de les certificacions d’obra d’edificació i obra civil en BIM amb el programa TCQ.

El Building Information Modeling és un sistema de gestió de les obres de construcció que basat en l’ús d’un model tridimensional virtual que es relaciona amb bases de dades. El BIM permet produir i emmagatzemar tota la informació necessària per operar en les diferents fases del cicle de vida de les construccions dins els camps de l’edificació i l’enginyeria civil.

Els models BIM s’obtenen a partir de la creació d’objectes amb els seus propis atributs que representen els elements constructius físics a gestionar o controlar. Els objectes BIM de les maquetes virtuals poden estar connectats a un o diversos registres de bases de dades i permeten emmagatzemar informació dels espais construïts, elements, materials, medis i recursos implicats en la seva gestió.

El Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació de l'Escola Politècnica Superior de la UdL, va ser pioner en la implementació de la tecnologia BIM al seu pla d'estudis.