El Màster en Enginyeria Informàtica de l'EPS (UdL) és el 1r màster oficial a l'estat espanyol amb contracte laboral durant la formació

Banner Formació Dual - català

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

L'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) ofereix una gran novetat en el seu Màster en Enginyeria Informàtica (MEINF) per al  proper curs 2015-16. Es tracta del primer màster oficial a nivell estatal del què s'anomena modalitat en formació dual, és a dir, que permet a la persona que el cursa adquirir experiència laboral mentre es forma i a més tenir disposar d'un contracte remunerat combinant l'aprenentatge en un entorn acadèmic i en un entorn professional amb l'objectiu de donar  resposta a les necessitats de les empreses del sector TIC de Lleida i a la demanda de l'alumnat d'enginyeria informàtica de la UdL.

Les empreses ofereixen al futur alumnat del màster una modalitat de contracte en pràctiques a jornada completa d'un any i mig de durada, la mateixa que el màster. Durant el període lectiu, l'estudiantat combinarà 4 hores al matí de formació i treball a l'empresa, amb 4 hores a la tarda de classes a l'Escola Politècnica Superior de la UdL. En els períodes no lectius, l'alumnat realitzarà la totalitat de la jornada a l'empresa.

De moment, ja s'ofereixen 32 contractes de pràctiques, que van des del 9.600 euros bruts anuals fins als 14.000 euros bruts anuals (les ofertes laborals superen els 13.000 euros bruts anuals) , en una dotzena d'empreses: GFT Group, Grupo Sallén, Indra, ICG Software, Lleida.net, Plunge Interactive, Semic, Trota, Vall Companys Grup, Sosteca, Alter Software, IFR Group.

Les ofertes de formació dual s'emmarquen en tres itineraris d'especialització:
- Sistemes de planificació de recursos empresarials
- Anàlisi de Big Data
- Desenvolupament de videojocs
.
Els passos a seguir per formalitzar la inscripció a la modalitat de Formació Dual del MEINF són: - Fins al 21 de juny:
  1. Formalitzar la preinscripció al MEINF
  2. Contactar amb coordinació de Formació Dual per demanar l'alta a l'espai del campus virtual. Enviar un correu a: fdual.meinf@udl.cat amb les dades següents: Nom de l'estudiant, adreça correu UdL i DNI
  3. Anar a l'espai "Formació Dual MEINF" del campus virtual
  4. Accedir a l'activitat que està oberta en aquest espai per a:- Complimentar el formulari de selecció d'empreses - Pujar el Curriculum Vitae - Pujar l'expedient acadèmic

- Del 22 al 25 de juny es faran arribar a les empreses els Curriculum Vitae i els expedients acadèmics dels estudiants que hi estiguin interessats.

- Del 25 de juny al 20 de juliol:

1. Les empreses iniciaran els processos de selecció.
  2. Cada empresa contactarà als estudiants candidats.
  3. Abans del 20 de juliol l'empresa comunicarà als estudiants i a l'Escola els estudiants seleccionats.

- Al setembre s'iniciarà una segona volta d'assignacions per aquells estudiants que hagin quedat pendents d'assignar i a l'octubre els estudiants seleccionats cursaran el MEINF en la modalitat de Formació Dual.

LA VANGUARDIA

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d'aquesta notícia al Recull de Premsa de l'Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html