El World Wide EPS Meeting es consolida com a activitat de referència per a la mobilitat internacional dels alumnes de l'EPS

IMG_3906

Més de 300 estudiants de l'Escola Politècnica Superior (EPS) van participar en les presentacions dels programes de mobilitat de les diferents universitats foranes, que es van dur a terme en el marc del segon World Wide EPS Meeting (WWEPS), que organitza l'EPS i finalitza demà 19 de novembre amb una visita cultural a les esglésies romàniques de la Vall de Boí.

L'EPS de la Universitat de Lleida (UdL) considera el procés d'internacionalització del centre un aspecte primordial, tant per la seva pròpia implantació i consolidació com a centre de referència com per al futur professional del seus estudiants. Aquest procés ens ha de permetre afrontar el futur amb optimisme i amb una visió global i oberta al món. El director de l'EPS, Francesc Giné, defensa que "els futurs professionals sorgits de l'Escola Politècnica Superior han de ser capaços d'afrontar amb les màximes garanties d'èxit els seus futurs reptes laborals, comprendre i visualitzar de forma global les autèntiques i excel·lents oportunitats laborals que s'ofereixen a escala europea i mundial". En aquesta línia, Giné també vol potenciar les pràctiques en empreses de l'estranger.

Cristian Solé, sotsdirector de relacions internacionals de l'Escola Politècnica Superior explica  que l'objectiu de l'Escola es, en un futur gaudir d'una doble titulació internacional en cada un dels graus i màsters de l'Escola. Actualment l'oferta de dobles titulacions internacionals és:

- Doble Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació i Civil Engineering (VIA UC - Dinamarca)

- Doble Grau en Enginyeria Mecànica i Energy and Environmental Engineering (NOVIA UAS - Finlàndia)

- Doble Màster en Enginyeria Informàtica i Computer Science (ITB - Indonèsia)

El WWEPS va iniciar-se el passat dijous amb la presentació de l'activitat per part de la Sra. Àstrid Ballesta, vice-rectora de Relacions Internacionals i Cooperació de la UdL i amb una xerrada del professor Carlo Noé, representant de la SEFI (European Society for Engineering Education)

imatge.jpg

Seguidament es va dur a terme una presentació individual de les institucions per als alumnes, tant de l'Escola Politècnica Superior com per a alumnes de batxillerat d'alguns centres educatius que van acceptar la invitació a l'acte: Col·legi Santa Anna, Institut Gili i Gaya, Col·legi Mater Salvatoris, Ilerna, Institut Màrius Torres i Institut Josep Lladonosa.

IMG_3953

Així mateix, durant aquestes presentacions, actuals alumnes de l'EPS que en aquests moments estan gaudint d'una experiència de mobilitat internacional en aquestes universitats, van explicar via vídeo als assistents la seva vivència i com aquest fet està influint en el devanir dels seus estudis i la seva vida.

IMG_3952

Aquest acte, organitzat per l'Escola Politècnica Superior pretén, no tan sols tenir repercussió dins de l'àmbit de la Universitat de Lleida, sinó també tenir un abast més global dins de la ciutat. Es pretén mostrar que la ciutat de Lleida i el seu entorn és atractiva com a destinació d'estudiants internacionals i, a més,  posseeix el potencial suficient a nivell universitari, empresarial i industrial  per a establir relacions amb d'altres institucions universitàries d'arreu del mon. Es per això que, a més de les activitats estrictament acadèmiques, els professors visitants també van poder gaudir d'una visita guiada per la ciutat, amb especial èmfasi en la Seu Vella de Lleida, una visita amb tast de vins i sopar al celler SOMMOS D.O. Somontano de Barbastre (Osca)  i una visita cultural a les esglésies romàniques de la Vall de Boí.

IMG_3963

seuvella

La segona jornada de la WWEPS s'organitzà tipus fira, on cada institució va comptà amb un stand propi on rebien personalment a tots i cada un dels alumnes interessant en la seva oferta de mobilitat i els hi explicaven i aclarien particularment els dubtes i inquietuds que poguessin tenir.

IMG_4006

Les universitats participants en aquesta primera edició del World Wide EPS Meeting són:

VIA UC (Denmark)

NOVIA UAS (Finland)

UFSCAR (Brazil)

University of Modena and Reggio Emilia (Italy)

Dzemal Bijedic University (Bosnia & Hercegobina)

FACENS (Brazil)

University West (Sweden)

Fontys University of Applied Sciences (The Nederlands)

Instituto Politécnico da Guarda (Portugal)

University of Celaya (Mexico) Silesian University of Technology (Poland) Centro Universitário Newton Paiva (Brazil) Autonomous University of Nayarit (Mexico)

Donada la gran acceptació d'aquesta activitat, tant per part de les institucions estrangeres com de l'alumnat del centre, l'Escola pretén consolidar bianualment aquesta fira de mobilitat internacional pionera a la UdL.

Imatges