El grup de recerca GREA col·labora amb l'Ajuntament d'Almatret en el desenvolupament del projecte Almia

El projecte pretén incorporar aquest municipi en un projecte europeu per l'estalvi energètic

projecte Almia
Presentació del projecte Almia FOTO: Som Garrigues

El Grup de Recerca GREA Innovació Concurrent de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida col·labora amb l’Ajuntament d’Almatret en el desenvolupament del projecte Almia, amb l'objectiu  de posar en valor el potencial del municipi en relació amb les energies.

Emmarcat en el programa Horitzó 2020, es tracta d'HYBUILD (Innovative compact HYbrid electrical/thermal storage systems for low energy BUILDings), coordinat per l'empresa espanyola COMSA, i amb un pressupost proper als 6 milions d'euros. Almatret serà l'únic lloc de l'Estat espanyol on es provaran els nous sistemes híbrids d'emmagatzematge elèctric i tèrmic, juntament amb Bordeus (França) i Agrantzia (Xipre).

I és que Almatret és un dels pobles amb més aerogeneradors de la zona, amb una important història minera i, a més, molt proper als pantans de Riba-roja i Mequinensa, així com a la central nuclear d'Ascó. El projecte compta amb diverses actuacions: un alberg amb 50 places, un parc solar amb què es climatitzarà l'alberg i la construcció d'uns edificis a manera de centre d'interpretació de les energies.

Tot plegat, alberg, parc solar i centre d'interpretació, es complementa dins un pla museístic, pensat per posicionar Almatret com un referent en el camp de la investigació i la innovació en energies renovables i alhora potenciar la historia energètica del poble i el turisme de la zona.

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

La UdL i Almatret, en un projecte europeu per l'estalvi energètic