El grup de recerca en Criptografia i Grafs de l'EPS-UdL participa al Cybercat

Cybercat és una iniciativa pionera per a l'estudi en Ciberseguretat de Catalunya

grup-CiG-2013
D'esquerra a dreta: J. Conde, S. Martínez, J.M. Miret, F. Sebé, N. Busom, M. Valls, R. Garra, V. Mateu, N. López i J. Pujolàs

ÀREA DE COMUNICACIÓ - OFICINA DE PREMSA UdL. La UdL, al nou centre de recerca en Ciberseguretat de Catalunya

Sis universitats públiques catalanes, entre elles la Universitat de Lleida (UdL), han creat el primer Centre de Investigació en Ciberseguretat de Catalunya, Cybercat.

El grup d'investigació en Criptografia i Grafs de la Universitat de Lleida forma part d’aquest nou centre d'investigació Cybercat, al costat de grups de les universitats Rovira i Virgili (URV), Oberta de Catalunya (UOC), la UdL, la Politècnica de Catalunya (UPC), Autònoma de Barcelona (UAB) i Pompeu Fabra (UPF).

El centre, coordinat per la URV, tracta de millorar i impulsar la investigació en ciberseguretat i privacitat de la informació desenvolupada des de Catalunya i enfortir la seva projecció internacional, així com  reforçar i estendre la formació d'alt nivell en aquests àmbits, consolidant i estrenyent les relacions de investigació existents.

El grup de la UdL, liderat per Josep Maria Miret, desenvolupa diversos projectes per millorar els sistemes criptografies per "emmascarar" informació:

• un projecte finançat pel ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat en el que s’investiga amb corbes el·líptiques, un mecanisme xifrat que permet utilitzar claus més curtes i que garanteix la privacitat i protegeix les dades dels ciutadans davant d'eventuals atacs cibernètics.
  • un projecte de la Comunitat Ris3cat, finançat amb fons europeus i que lidera el centre Eurecat, per aplicar aquests sistemes.

El passat 20 d'abril, el Grup de Recerca en Critografia i Grafs va rebre la distinció el Premi Mensalleida al coneixement científic i tecnològic 2018