Els Pitalegòrics de l'INS Els Planells d'Artesa de Segre aconsegueixen el finançament necessari per anar a la FLL de Johannesburg

Oriol Alàs, Judith Algué, Mario Balagué, Gerard Camats, Josep Cases, David Cinca, Sergi Estrada, Adrià Gil, Pau Gutiérrez, Ruben Llobet, Gabriella Maia, Jordi Maluquer, Liviu Marginean, Xavier Martí, Jordi Novau i Galin Petrov són Els Pitalegòrics: nois i noies de 4t d'ESO de l'Institut els Planells d'Artesa de Segre que estan fent història a la First Lego League de la mà dels seus entrenadors Montse Miralles i Jordi Trilla.

CDsdfInWEAMDZXf

El seu somni va començar el passat 21 de febrer quan en la fase local de la FLL celebrada a Lleida i organitzada per l'Escola Politècnica Superior de la UdL, Els Pitalegòrics van guanyar el el 2n premi al guanyador i el Premi GMV al Comportament del Robot, fet que els dona opció a participar en la gran final estatal de la FLL, juntament amb l'altre equip guanyador, els Almetronix de l'INS d'Almenar, que va tenir lloc a Santa Cruz de Tenerife el dia 22 de març. [http://eps.blogs.udl.cat/2015/02/23/fll2015final/]

Allí, els representants de la fase local  de Lleida de la FIRST LEGO League van quallar una gran actuació. [http://eps.blogs.udl.cat/2015/03/23/fll-espanya/]

Almetronix no va endur-se cap premi però va acabar en un més que meritòria 18a posició general en una competició on hi participaven 37 equips. Més bé va anar la competició per als nois de Els Planells d'Artesa de Segre. Pitalegòrics va guanyar el premi al Treball en Equip, quedant cinquens a la classificació general, i va obtenir una plaça per participar a l'Open African Championship  - Johannesburg (South Africa) que es celebrarà del 5  al 7 de Maig de 2015.

Els Pitalegòrics havien fet història: eren el primer equip lleidatà que obtenia una plaça per participar en una fase internacional de la First Lego League sempre que  aconseguissin el finançament necessari per poder viatjar cap a Sud-Àfrica.

És per aquest motiu que van iniciar un procés de recerca de possibles patrocinadors i col·laboradors que els  ajudessin a fer realitat el somni de representar Artesa de Segre i les comarques lleidatanes en aquest esdeveniment internacional, poder demostrar les habilitats del seu robot i exposar el projecte científic que han elaborat.

Gràcies a suport del teixit empresarial lleidatà i de les institucions finalment el finançament s'ha aconseguit i Els Pitalegòrics veuran acomplert el seu somni.

Felicitats!