Els alumnes del Màster en Enginyeria Industrial de l'EPS inicien el curs amb el cicle de tallers Team Building Week

IMG_3506

Ahir 12 de setembre es  van iniciar les classes de primer curs del Màster Enginyeria Industrial de l'Escola Politècnica Superior de la UdL amb 15 alumnes matriculats (cal destacar que la setmana vinent es realitzarà el 2n període de matrícula i ja hi ha més de 15 pre-inscrits, per tant es preveu arribar als 25-30 alumnes).

L'èxit de matriculació d'aquest curs 2016-17 es deu en gran part a la implantació per part de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) de la modalitat en Formació Dual en el Màster en Enginyeria Industrial, que permet a l'estudiant que el cursa adquirir experiència laboral mentre es forma i a més disposar d'un contracte remunerat, combinant l'aprenentatge en un entorn acadèmic amb l'aprenentatge en un entorn professional.

Les empreses ofereixen a l'alumnat del màster una modalitat de contracte en pràctiques a jornada completa de dos anys de durada, la mateixa que el màster. Durant el període lectiu, l'estudiantat combina 4 hores al matí de formació i treball a l'empresa, amb 4 hores a la tarda de classes a l'Escola Politècnica Superior de la UdL. En els períodes no lectius, l'alumnat realitzarà la totalitat de la jornada a l'empresa. La remuneració econòmica va des dels 12.000 euros bruts anuals fins als 14.000 euros bruts anuals segons l'empresa que l'ofereix: Corporació Alimentaria Guissona, Romero Polo, Sorigué, IASO, Payper, Ros Roca i Vall Companys.

La modalitat de Formació Dual ja es va implementar el passat curs acadèmic al Màster en Enginyeria Informàtica i té el doble objectiu de, d'una banda, donar  resposta a les necessitats de les empreses del sector industrial de Lleida i d'altra banda, a la demanda de l'alumnat d'enginyeria industrial de la UdL.

Els alumnes que inicien el màster ho fan amb el cicle de tallers Team Building Week, una sèrie d'activitats adreçades a potenciar les competències de treball en equip i comunicació a càrrec del Coach Guillem Boira. El Team Building Week, que es realitzarà el dies 12, 13, 14 i 15 te com a objectius principals:

- Iniciar l'engranatge relacional entre els estudiants que compartiran en els propers mesos els estudis de Màster en Enginyeria Industrial.

- Adquirir, amb un treball cooperatiu i d'una manera dinàmica i participativa, competències relacionals que els seran de gran valor, tant en el desenvolupament dels estudis de Màster, com en la seva posterior incorporació al mercat laboral.

Guillem Boira és Enginyer Industrial i Màster en Gestió de la Qualitat en l'Empresa per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Llicenciat en Psicologia per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i Màster en Coaching Personal i Executiu per la Universitat Pompeu Fabra (UPF).

IMG_3510

Imatges