Engijoc i l'EPS organitzen el 3r Torneig World Robot Olympiad a Lleida

Participant a la segona edició de la WRO Lleida

L’empresa lleidatana de robòtica educativa amb seu a Mollerussa, ENGIJOC, i l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, seu de l’esdeveniment, organitzen el proper 10 de juny el 3r Torneig Local World Robot Olympiad de Lleida, que agruparà els nens i nenes i nois i noies d’entre 7 i 15 anys de la província que més interès tenen en robòtica.

En aquesta 3a edició s’han previst les competicions en les categories Junior High (nascuts del 2002 al 2004) i Start (nascuts del 2005 al 2010), amb la participació de vint equips. El guanyador de cada categoria es classificarà per la competició d’àmbit estatal, que tindrà lloc a Múrcia el 16 -17 de setembre i on es repartiran els bitllets per a la final mundial, que se celebrarà a Costa Rica a mitjans de novembre.

El torneig consta de dues parts, la primera, anomenada de construcció i de dues hores i mitja de durada, els nois i les noies construeixen i programen un robot des de zero, sense instruccions i sense cap tipus d'ajuda per part de l'entrenador. En la segona, que és la competició com a tal, els participants tenen tres rondes de dos minuts per demostrar que el seu robot és capaç de superar el repte proposat. Entre ronda i ronda
tenen un temps de vint minuts per fer els ajustos que considerin en el seu robot i la seva programació.

La World Robot Olympiad és una competició de robòtica educativa d’àmbit internacional on els participants lluiten per assolir uns reptes plantejats. Aquesta competició, organitzada per World Robot Olympiad Advisory Council, neix als països asiàtics l’any 2000 i amb els anys s’amplia a la resta del món. L’any 2013 s’inicia a Espanya promoguda per la fundació EducaBot, i el 2015 arriba a Lleida de la mà d’ENGIJOC i l'EPS – UdL.

Més enllà del factor competitiu, la WRO fomenta el treball en equip i l’autonomia grupal dels participants, i potencia la creativitat, la iniciativa personal, la resolució de problemes i les competències comunicatives dels nens, nenes, nois i noies. És per aquests valors que ENGIJOC i l'EPS - UdL aposten ja per tercer any consecutiu per aquesta competició, amb l’experiència organitzativa que això suposa i amb el bagatge de 5 anys al servei de la robòtica educacional.

VÍDEO WRO 2016

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL