Esteve Josa "revoluciona" l'EPS amb la seva xerrada i el McLaren 675LT

IMG_20150420_210900751(2)

En el marc de la Matèria Transversal, "Els enginyers i el seu entorn professional " d'en Guillem Boira, ahir l'Esteve Josa Farran, primer guanyador del Premi EPS a la Trajectòria Professional, va ser l'encarregat de dur a terme la xerrada: La passió, enginyeria, l'esforç i l'objectiu a complir, en una sala plena a vessar d'estudiants.

IMG_0906

Esteve Josa, natural de Les Borges Blanques, és un antic alumne de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida on va estudiar Enginyeria Tècnica Industrial amb l'especialitat de Mecànica.  Al finalitzar la carrera va guanyar una beca de La Caixa que li va permetre estudiar un màster especialitzat en automoció a Epsilon-Euskadi. El 2007/2008 comença a treballar a Epsilon Euksadi com a Data/Race Engineer a la Formula World Series 3.5 amb l'equip Renault. Al 2008 entra a treballar com a Test-Project Engineer a IDIADA Automotive Technology-Vehicle Dynamics. Finalment, al 2012 inicia la seva experiència a l'empresa d'automoció McLaren com a Development Engineer on s'implica en la creació dels nous vehicles esportius d'alta gamma per garantir questions de seguretat, eficàcia, fiabilitat, durabilitat, etc.

IMG_0912

L'objectiu de la xerrada es el d'atansar als actuals alumnes de l'Escola Politècnica Superior una de les realitats laborals d'allò que estudien i motivar-los amb experiències reals d'antics alumnes que s'han convertit en "casos d'èxit" com l'Esteve, un noi de 31 anys, real i proper que ha passat pel mateix lloc per on ells transiten actualment.

A més, en aquesta xerrada l'Esteve, tal i com va fer l'any passat, va venir conduint un dels prototips esportius de gamma alta de McLaren, en concret el McLaren 675LT, l'últim model esportiu de carrer de la marca que sortirà al mercat després de ser presentat fa tan sols unes setmanes al Saló de l'Automòbil de Ginebra. El prototip te 675 CV de potència, passa de 0 a 100 Km/h en 2,9 segons i la seva velocitat límit es de 330 Km/h. Només pesa 1.230 kg i el seu preu de mercat oscil·larà entre els 220.000€ i els 350.000€, depenent dels extres que se li agreguin.

IMG_0947

Podeu veure totes les imatges de la xerrada de l'Esteve Josa al Facebook de l'Escola

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d'aquesta notícia al Recull de Premsa de l'Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html