Final Estatal de la FLL, amb presència dels dos equips classificats a la fase local de Lleida organitzada per l'EPS

[caption id="attachment_8058" align="alignnone" width="470" caption="Parxi's Fury, guanyadors de la fase local de Lleida de la FLL"]Parxi's Fury, guanyadors de la fase local de Lleida de la FLL[/caption]

La jornada de classificació per a les finals internacionals de la First Lego League celebrada aquest cap de setmana a Barcelona ja té guanyadors. Vuit han estat els equips que han aconseguit el pas a la ronda definitiva dins d'una jornada festiva , organitzada per Fundació Scientia , i en la que més de 300 joves de tot el país , d'entre 10 i 16 anys , han presentat els seus projectes científics.

La fase local de Lleida, organitzada per l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida el passat 22 de febrer, va aportar dos equips a aquesta final estatal, l'equip Parxi's Fury de l' Institut Els Planells d'Artesa de Segre i l'equip Santa Anna Team del Col·legi Santa Anna de Lleida.

Aproximadament 1.500 persones , entre elles els participants i els seus entrenadors , familiars i amics, han assistit a la Gran Final FLL Espanya, organitzada per la Fundació Scientia, amb el suport de la Fundació Príncep de Girona, que ha comptat a més amb la col·laboració de més de 90 voluntaris.

Després de la deliberació del jurat, compost per professors universitaris i membres dels serveis de protecció civil, ha arribat l'esperat decisió. L'equip classificat per al World Festival ( EUA , abril de 2014 ) ha estat el The Santperencs 4G , de Vic ( Barcelona ). La resta de premiats optaran a la final europea , que tindrà lloc a Pamplona : Turabot Alfa (Almeria), Mechatronic Ants (Navarra), Hiponova (Granada), Aldeatron Robotix (Canàries), Siena Robotic Team (Barcelona), Natzaret dels Volcans (Canàries)  i Laurobang (Euskadi).

[caption id="attachment_8059" align="alignnone" width="471" caption="The Santperencs 4G, guanyadors estatals de la FLL Nature's Fury"]IMG_1144[1][/caption]

Malgrat que els equips lleidatans no han estat de sort, l'experiència ha estat positiva i, de ben segur, servirà per millorar de cara a les futures edicions.

Premsa

23 de març de 2014