Google selecciona el Liquid Galaxy Lab del Parc Científic per al seu programa “Code-in”

"Code-in" és un concurs de programari lliure per a estudiants preuniversitaris

Google ha seleccionat, per segon any consecutiu, El Liquid Galaxy LAB, laboratori TIC del Parc Científic sota la coordinació d’Andreu Ibáñez, per col·laborar en el seu programa Code-in, un concurs per introduir estudiants preuniversitaris, d’entre 13 i 17 anys, en el desenvolupament del programari lliure. Això obre la porta a la participació de joves de Lleida i de tot el món en el programa.

El Code-in és sovint la primera experiència de molts estudiants d’aquestes edats amb el programari lliure. Per aquest motiu, està dissenyat per facilitar-los la iniciació mitjançant un conjunt de tasques, que proveeixen organitzacions com el Liquid Galaxy LAB del Parc Científic. Els preuniversitaris seleccionen les tasques i les treballen amb l’ajut d’un mentor durant vàries setmanes. Cada tasca té una durada de 3 a 5 hores i els estudiants disposen de 3 dies per acabar-la i després, si ho volen, continuar amb una de nova.

Les tasques són de 5 tipus diferents i no únicament de programació, la qual cosa amplia a tots els escolars la possibilitat de presentar-s’hi. Al tractar-se d’un programa mundial, totes les preguntes, respostes i comunicacions es fan en anglès.

El Liquid Galaxy és un laboratori TIC que gestiona el Parc Científic en col·laboració amb eel Grup de Desenvolupadors de Google de Lleida (GDG Lleida) i en el que es desenvolupen alguns projectes alumnes de l’Escola Politècnica Superior de la UdL, com ara les beques Google Summer of Code.

El concurs està dotat amb diversos premis, que depenen del nombre de tasques que finalitzin i de quantes en facin els estudiants: des de diplomes de Google (1 tasca), samarretes (3 o més tasques), assuadores ii, fins i tot, guanyar un viatge a la central de Google, situada a Silicon Valley (Califòrnia), amb un familiar o tutor.

Des del 2010, més de 4.500 estudiants de 99 països han participat en el programa Google Code-in. El Liquid Galaxy LAB del Parc Científic va gestionar el passat concurs 2017-2018 més de 500 estudiants de tot el món, entre els quals hi havia vàries dotzenes de lleidatans.

El proper 23 d’octubre comença el termini per registrar-se i seleccionar les tasques a desenvolupar a través de la web https://codein.withgoogle.com/. El concurs finalitza el 12 de desembre del 2018. Els estudiants necessiten un compte de Google per accedir-hi i un permís parental, que se’ls demana al registrar-se. Els participants han d’esperar que Google aprovi el permís abans de desenvolupar les tasques.