Grups de Recerca vinculats a l'EPS participaran en el projecte Newmatica

ra4l2651buzon_1

Grups de recerca vinculats a l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida participaran en el projecte NEWMATICA finançat per la convocatòria INNPACTO 2011 del Ministeri de Ciència i Innovació.

NEWMATICA és un projecte liderat per la Dra. Francina Solé de Ros Roca Envirotec, empresa del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida, que comptarà amb la participació de grups de recerca de la Universitat de Lleida, la Universitat Politècnica de Catalunya i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC).

El projecte se centra en els sistemes de recollida neumàtica de residus urbans, dels quals Ros Roca Envirotec és un dels líders mundials, i té fonamentalment dues missions:

- Millorar la seva eficiència energètica aplicant tècniques d'intel·ligència artificial a l'operativa de les plantes de recollida. - Facilitar les tasques de manteniment de les plantes mitjançant la introducció i estudi de nous materials, així com el disseny de robots que permetin inspeccionar les canonades de conducció i fer-ne un millor diagnòstic.

Per part de l'Escola Politècnica de la Universitat de Lleida, els treballs relacionats amb la millora energètica els coordinarà el Centre de Computació de Ponent dirigit pel Dr. Cèsar Fernández, mentre que el disseny del robot serà responsabilitat del Grup de Recerca en Energia i Maquinaria Agroindustrial - GREA Innovació Concurrent, i comptarà amb el Dr. Joan Roca, director científico-tècnic del MAQCENTRE, i el Dr. Miquel Nogués com a coordinadors d'aquesta tasca.

1premsa

27 d'octubre de 2011