Invelon Technologies, start up creada per John Amin, estudiant de l’EPS, guardonada amb el Premi Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras 2017

C97i96SXUAA3GI6-1080x674-1024x639
John Amin, en el moment d'agraïments pel premi rebut

L’empresa lleidatana Invelon Technologies ha estat guardonada amb el Premi Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras 2017 en la categoria d’Innovació Social, per la feina que estan fent per crear una mà biònica no invasiva i funcional facturada mitjançant el disseny i impressió 3D i de gran similitud amb el braç humà.

L’start up, projecte obra de John Amin, estudiant del Grau d’Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica de l’Escola Politècnica Superior de la UdL i Joan Folguera, graduat en Administració i Direcció d’Empreses. L’empresa, instal·lada al Centre Europeu d’Empreses i Innovació de Lleida (CEEILleida) on treballa conjuntament amb l’empresa Intech3D, una assessoria consultoria sobre implantació de la tecnologia de fabricació additiva en la indústria, i especialitzada en el disseny i creació personalitzada d’objectes amb tecnologia 3D.

Els premis d’Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras estan organitzats per la Fundació Plataforma Educativa i són un reconeixement per a projectes innovadors, creatius i inèdits que aporten noves maneres d’encarar el futur per a millorar la qualitat de vida de la ciutadania.

A l’acte, que es va celebrar recentment al CaixaForum Girona, Invelon Technologies va rebre el premi de 1.500 €, que se sumen a altres guardons aconseguits ja pel mateix projecte:

A l’octubre de 2016 va guanyar el Concurs Idea de Desenvolupament d’Idees de Negoci Innovadores convocat per la Universitat de Lleida (UdL), l’Ajuntament d’Alcarràs i GLOBALleida per impulsar la creació d’empreses innovadores i / o basades en coneixement tecnològic promogudes per estudiants, graduats o investigadors en formació.

Al mateix mes d’octubre, John Amin va viatjar a Silicon Valley després que Invelon Technologies guanyés el Premi Yuzz Lleida pel projecte de pròtesis biòniques en 3D.

Al novembre van intervenir amb gran èxit al TEDx Lleida

Al desembre, van quedar segon classificats en la modalitat Projecte Empresarial, als III Premis Campus Iberus – CLH Emprende