Investigadors de l'EPS i el IRB Lleida desenvolupen una aplicació web gratuïta per al diagnòstic de malalties rares

[caption id="attachment_14202" align="alignnone" width="470" caption="FOTO: IRB Lleida"]mini_361-01_investigadors_aplicacio_web[/caption]

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL i Comunicació IRBLleida Investigadors de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida (EPS - UdL) i de l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida Fundació Dr. Pifarré (IRBLleida) han desenvolupat una aplicació web gratuïta que ajuda al diagnòstic inicial de més de 4.000 malalties rares: Rare Disease Discovery

Per crear l'eina Rare Disease Discovery, els investigadors han utilitzat un conjunt de dades obertes que relaciona les malalties rares i els seus símptomes. El programa permet al personal mèdic obtenir automàticament una llista de malalties, ordenades de més a menys puntuació, després d'haver identificat i seleccionat els símptomes que presenten els pacients.

Normalment, a causa de la seva baixa freqüència, és difícil fer-ne un primer diagnòstic. Sovint, es basa en un test genètic que acostuma a ser car i a dirigir-se un grup reduït de malalties. Per això, és important desenvolupar eines que facilitin als professionals de medicina el diagnòstic inicial. Amb aquest objectiu han desenvolupat aquesta aplicació web, amb accés lliure a: http://disease-discovery.udl.cat/.

Per part de l'EPS han participat en el desenvolupament del prototip: Marc Piñol (Departament d'Informàtica i Enginyeria Industrial de la UdL), Francesc Solsona, Jordi Vilaplana i Ivan Teixidó (Departament d'Informàtica i Enginyeria Industrial de la UdL i INSPIRES UdL).

Mes Info