Jorge Wagensberg doctor honoris causa de la UdL

Honoris Causa Bloc

Àrea de Comunicació i Premsa - Oficina de Premsa UdL

A l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del campus de Cappont de la Universitat de Lleida es va viure ahir un acte força emotiu en el que va ser investit doctor honoris causa de la Universitat de Lleida el director científic de la fundació La Caixa i impulsor de Cosmocaixa, Jorge Wagensberg.

L'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida va proposar el professor Wagensberg pel mèrit de doctor honoris causa i el director de l'EPS, Ferran Badia, va apadrinar la seva investidura. En el seu discurs Badia va repassar la trajectoria científica, docent, investigadora, literària  i divulgadora del professor Wagensberg, els seus treballs i publicacions més destacades i la seva tasca com a divulgador científic. Així mateix va elogiar la seva trajectoria personal.

La lliçó inaugural del professor Jorge Wagensberg, un cop investit doctor honoris causa per la Universitat de Lleida, va reflexionar sobre el mètode científic i la naturalessa del goig ntel·lectual que pot esdevindre, d'acord al professor, des de el goig de la contemplació, de la conversa i de la comprensió. En tot moment el professor Wagensberg es mostra especialment il·lusionat amb la distinció que li otorgar la UdL.

L'acte va finalitzar amb unes paraules del rector de la Universitat de Lleida. En el seu discurs, Joan Viñas, va elogiar la figura del professor Wagensberg i va agrair-li haver acceptat format part del claustre de doctors de la Universitat de Lleida. Tanmateix va agrair i felicitar l'Escola Politècnica Superior per la tasca que, en el marc de la Universitat de Lleida, ha dut a terme des de el seu naixement el 1991. A més va recordar que l'EPS compleix aquets curs acadèmic el seu 20è aniversari. Joan Viñas, també va recordar la importancia del PCiTAL per al desenvolupament de Lleida, així com la instal·lació al Parc de Gardeny del futur Museu de la Ciència de Lleida,  pensat i projectat d'acord als criteris museogràfics del professor Wagensberg.

L'acte de investidura va comptar amb la presència de nombrosos membres de la comunitat universitària (PDI, PAS i estudiantat), de les administracions públiques locals i del teixit empresarial i industrial de Lleida. Notable va ser la presència a l'auditori del expresident de la Generalitat de Catalunya, Pasqual Maragall.

videos
Àrea de Comunicació i Premsa UdL - Servei de Reproducció d'Imatge UdL

Premsa

Segre  16-11-10  pdf21