Jornades d'orientació universitària de l'EPS al Colegio Salesianos Monzón i a Institució Lleida

El dilluns 13 de gener, l'Escola politècnica Superior (EPS) va oferir un parell de jornades d'orientació universitària coordinades per la Sotsdirectora d'Estudiantat, Promoció i Qualitat de l'escola, Susana Maza. Una d'elles dirigida als alumnes de batxillerat del Colegio Salesianos de Monzón a Osca,  amb la participació de la  professora Margarita Moltó i el professor Sergio Sayago i, la segona als alumnes de batxillerat de Institució Lleida (Col·legi Terraferma) amb els professors del Grau en Enginyeria en Organització Industrial i Logística de l'EPS al Campus Igualada, Adela Pagès, Jordi Segura, Carla Vintró i Eulàlia Borràs.

Les jornades es centren en una xerrada informativa sobre les possibilitats d'estudis que ofereix l'EPS i la realització de diversos tallers:

• Logística. Birra game o el poder la logística. A través de la dinàmica del Beer game, i establint una cadena de subministrament formada per consumidor final / distribuïdor/ fabricant, es tracta de satisfer la màxima demanda possible amb el mínim cost logístic associat.
  • Organització Industrial. Creativity and effective teamwork. Aplicarem diferents dinàmiques de grup i strategic play  per a conscienciar els alumnes de la importància de participar en grups motivats, heterogenis i interculturals per assolir objectius comuns. Primer portarem a terme un experiment en el qual hauran de solucionar un problema posant en pràctica eines de creativitat.

L'activitat s'organitza sota un pla d'impuls de les vocacions científiques i tecnològiques de l'EPS que es plasma en l'organització i/o participació en diverses activitats adreçades als alumnes de secundària, batxillerat i cicles formatius de les seves zones d'influència: la província de Lleida, les comarques de la franja i, des del curs acadèmic 2018-19, també la província de Barcelona, gràcies a la titularitat del Campus Universitari Igualada-UdL, un campus que la Universitat de Lleida té a la ciutat d'Igualada.

L'EPS compta amb un ampli Catàleg de tallers i activitats de transferència Secundària-Universitat per donar a conèixer la seva oferta formativa diferencial de Grau i Doble Grau: dobles graus internacionals, aprenentatge en anglès, modalitat de formació dual, etcètera.

El passat curs acadèmic es van realitzar accions en més de 60 centres en el marc d'aquesta campanya.