L'AIPO utilitza la plataforma de votació electrònica desenvolupada pel GR en Criptografia i Grafs

p1010003

La plataforma de votació electrònica desenvolupada pel Grup de Recerca en Criptografia i Grafs (C&G) de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, va ser l'eina escollida per AIPO (Associació Interacció Persona Ordinador) per realitzar l'elecció de la nova junta directiva amb la finalitat d'agilitar el procés i facilitar la participació a tots els socis actius.

Aquesta es va dur a terme en el marc del Congrés INTERACCIÓN 2013 de Madrid i la votació va està oberta des de les 8:00 hores del dimarts 17 de setembre fins a les 18:00 hores del dijous 19 de setembre.

El vot electrònic permet fer les eleccions mitjançant Internet. D'aquesta manera, els participants no han de desplaçar-se físicament al lloc de votació. Els vots es recullen automàticament. Una vegada acabada l'elecció, es compten els vots i es publiquen els resultats de forma immediata.

Un sistema de votació a distància ha de ser segur en el sentit que el resultat de l'elecció no pugui ser manipulat i que es garanteixi la privadesa del vot dels participants. La recerca del Grup de Recerca en Criptografia i Grafs  en aquesta àrea se centra en el disseny de protocols segurs i eficients  usant recompte homomòrfic i esquemes de votació de tipus mescla.

La tasca principal per tal que la plataforma sigui funcional ha estat realitzada pels doctorands Ricard Garra i Víctor Mateu del grup C&G. El procés de votació es va implementar  a l'adreça http://www.cig.udl.cat/eleccionesaipo del web del grup.