L'EPS acull la primera activitat del Women Techmakers Lleida, la comunitat de dones tecnòlogues de Lleida

D2wVb1AWsAEih4w
Reunió amb les mentores del Women Techmakers Lleida

Les noies tenim les mateixes oportunitats que els nois en l’àmbit tecnològic?

Les noies som menys vàlides que els nois en el camp de la tecnologia?

Perquè hi ha menys noies que noies en aquest àmbit?

Quines solucions podem proposar les noies per canviar aquesta tendència?

Com ens hi podem implicar cadascuna de nosaltres personalment per fer-ho?

Women Techmakers (WTM) es una iniciativa de Google a nivell mundial per donar confiança, visibilitat, comunitat i recursos a les dones en el sector tecnològic, intentant trencar l’escletxa de gènere i el desequilibri actual. A l’estat espanyol tan sols hi ha organitzats vuit grups WTM.

La iniciativa ha arribat a Lleida de la mà el Google Developers Group Lleida (GDG), amb la col·laboració de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), el Parc Científic de Lleida (PCiTAL) i l’institut Torre Vicens.

Per tal d’iniciar el moviment Women Techmakers de Lleida (www.womentechmakerslleida.com) s’han reunit diferents professionals del món de la educació i les tecnologies, grup promotor de mentores obert a noves incorporacions, i s’ha preparat un primer esdeveniment, avui dijous 28 de març a l’EPS en la que hi han participat vora 100 alumnes d’ESO dels instituts Samuel Gili i Gaya, La Mitjana, Torre Vicens i Màrius Torres de Lleida i  l’Institut Ciutat de Balaguer.

L’activitat s'ha organitzat en base a quatre grans accions:

• Presentació del Women Techmakers Lleida. Andreu Ibáñez, cap de laboratoris TIC del PCiTAL, Miquel Aran, gerent del PCiTAL i Magda Valls, directora de l'Escola Politècnica Superior han estat els encarregats de presentar aquesta nova inictiva.
  • Una keynote general a càrrec Núria Domingo, psicòloga i directora de recursos humans de StarLoop Studios, empresa de desenvolupament de videojocs d'èxit mundial amb seu a Lleida.
  • Una sessió de mentoria i debat on cada una de les mentores ha acollit un grup reduït d’alumnes, amb els que ha comentat la seva experiència en el món de la tecnologia, els projectes en els que està treballant, ha plantejat reptes i oportunitats de les noies en el món tecnològic, ha defineix i analitzat alguns dels estereotips de gènere que allunyen actualment les noies de les carreres tècniques, etcètera. Tot en un ambient distès i participatiu on fins hi tot s'ha disposat de snacks i sucs gentilessa de Google.

Les mentores d'aquesta edició del Women Techmakers lleida han estat professores, alumnes, doctorands i antigues alumnes de l'EPS: Laia Torregrosa, Alba Lamas, Marta Oliva, Mireia Moix, Ariadna Carrobé, Lídia Rincón, Marta Delgado, Chaimae El Morabet, Claudia Mihaela, Montse Vilarrubí i Marta Cullaloren.

• I Finalment, s'ha realitzat una posada en comú i presentació de les mentories per part dels alumnes a la resta dels grups. Cada un dels grups ha explicat en 2 minuts el que més els ha sorprès, agradat, impressionat, ... de la seva mentora.

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL: Primera activitat de la comunitat de dones tecnòlogues de Lleida a l'EPS. Women Techmarkers vol trencar l’escletxa de gènere en aquest sector