L'EPS coorganitza la 4a edició de l'Olimpíada "Enginyeria en l'edificació: construint amb enginy"

Aquesta quarta edició s'adreça a l'alumnat d'ESO, Batxillerat i CFGM i CFGS d'Edificació i Obra Civil i d'Electricitat i Electrònica

Cal destacar que en l'anterior edició l'Institut Torre Vicens de Lleida va aconseguir endur-se el PRIMER PREMI en la Categoria CFGS d'Edificació i Obra Civil amb el Projecte: EcoBuilt, desenvolupat pels alumnes, Dario Flores, Jordi Ribera, Joel Serra i Iker Sorolla, sota la coordinació de la professora responsable, Erika Ocaña

La Conferència de Directors d'Arquitectura Tècnica i Enginyeria d'Edificació (CODATIE) en col·laboració amb les universitats catalanes que imparteixen el grau en Arquitectura Tècnica i Edificació organitza, per quart any consecutiu l'Olimpíada "ENGINYERIA EN L'EDIFICACIÓ: Construint amb Enginy".

L'Escola Politècnica Superior, que ofereix des del curs 2005-06 el grau en Arquitectura Tècnica i Edificació, és doncs una de les institucions organitzadores, juntament amb la Universitat de Girona i la Universitat Politècnica de Catalunya.

L'Olimpíada té com a objectiu és la promoció de la cultura científica, de la tecnologia i de la innovació, entre l'alumnat d'ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior i de Grau Mitjà d'Edificació i Obra Civil i d'Electricitat i Electrònica, en l'àmbit de l'Enginyeria en l'Edificació, a fi de despertar vocacions entre els i les escolars.

Aquesta OLIMPÍADA proposa el desenvolupament d'un projecte que recull aspectes necessaris de l'execució d'una obra (aspectes de disseny, constructius, selecció de materials, econòmics i de recursos humans). El projecte s'ha d'abordar des del paradigma de la sostenibilitat, fomentant la sensibilitat i el respecte pel medi ambient i ajudant a descobrir, aprendre i valorar la contribució de la ciència i la tecnologia, així com comprendre els elements i procediments fonamentals de la recerca i dels mètodes científics.

Vols participar?

Els equips estaran constituïts per un mínim de dos/dues alumnes i un màxim de cinc. A més, per entrar en la competició, cada equip haurà d'estar acompanyat per un professor o professora coordinador/a del projecte; la seva missió serà guiar a l'alumnat durant la competició. El tutor o tutora no serà comptat com a integrant de l'equip i podrà guiar més d'un equip.

A escala autonòmica (semifinals) s’elegirà un projecte guanyador (finalista) en cada categoria (ESO, Batxillerat, CFGM i CFGS) que rebrà un premi valorat en 250 €. Els projectes guanyadors de cada categoria es presentaran a la final estatal.

En l'àmbit estatal, els premis per als equips de cada categoria seran de:

• 1r premi: 1000 €
  • 2n premi: 500 €
  • 3r premi: 250 €

CONVOCATÒRIA I BASES

Formulari d'inscripció  - EN AQUESTS MOMENTS, TANCAT (del 10 al 31 de gener de 2024)