L'EPS endega una nova activitat adreçada als alumnes de secundària: TalenTECH

L’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) endega aquest curs acadèmic una nova activitat adreçada als alumnes de secundària, el projecte TalenTECH, coordinada per la Sotsdirectora d'Estudiantat, Promoció i Qualitat de l'escola, Susana Maza.

Es tracta d'un projecte orientat a unir esforços entre l’EPS i els centres de secundària de les comarques de ponent i l'Anoia per tal de proporcionar docència, recursos i assessorament a nois i noies amb bons expedients acadèmics que tinguin inquietuds per aprendre i conèixer de primera mà el món acadèmic universitari.

D'aquesta manera, també es busca establir una aproximació dels futurs estudiants a l’escola i esdevé una oportunitat perquè els nois i noies coneguin els estudis que s'hi cursen i la recerca que s’hi desenvolupa. La finalitat, doncs, també és la de promocionar dels estudis universitaris a Lleida i al campus Igualada.

Els alumnes escollits pels mateixos centres de secundària podran participar en una classe impartida per professorat de l’escola on s’abordaran temes de complexitat superior al seu nivell acadèmic amb l’objectiu, d'una banda, d’estimular i fomentar l'interès d’aquests estudiants de secundària per la tecnologia i l’enginyeria i, d'altra banda, intensificar i apropar el món de la secundària a la universitat.

Està previst poder oferir, almenys, una xerrada cada mes i abordar temàtiques pròpies dels quatre àmbits de coneixement de l’EPS: l’enginyeria informàtica, l’enginyeria industrial, l’arquitectura tècnica i el disseny digital.

La primera sessió del TalenTECH es realitzarà a mitjans de maig (data encara per definir) a càrrec del professor del departament de Matemàtica en l’àrea de la matemàtica Aplicada, Nacho López, amb la xerrada: "xarxes socials i matemàtiques".

Pròximament s'informarà en detall d'aquesta primera sessió!