L'EPS inicia el curs 2020-21 una nova doble titulació de grau: el Doble Grau en Enginyeria Mecànica i Grau en Enginyeria de l'Energia i la Sostenibilitat

L'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida obrirà el pròxim curs 2020-21 una nova doble titulació de grau: el Doble Grau en Enginyeria Mecànica i Grau en Enginyeria de l'Energia i la Sostenibilitat (GEMGEES) .

La Doble Titulació GEMGEES és un itinerari que permet simultaniejar i completar els estudis del Grau en Enginyeria de l’Energia i Sostenibilitat (GEES) i el Grau en Enginyeria Mecànica (GEM), que s’imparteixen respectivament a l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida.

El doble grau serà de 303 ECTS, amb una durada de 5 anys acadèmics i disposarà de tan sols 10 places. Un estudiant que completi satisfactòriament aquest itinerari obtindrà els títols de GEES i GEM amb els seus corresponents Suplements Europeus al Títol.

El títol de grau en Enginyeria Mecànica presenta un caràcter generalista que permetrà la inserció laboral del graduat en l’ampli ventall d’activitats que actualment desenvolupa el titulat en Enginyeria Tècnica Industrial, especialitat en Mecànica. Aquesta darrera titulació, que s’extingeix amb els graus, es va iniciar a l’EPS el curs 1997/98. Són, doncs, vint-i-dos anys d’experiència que avalen l’equip docent de l’EPS.

El Graduat en Enginyeria de l'Energia i Sostenibilitat proposat per la UdL, correspon al perfil d'un professional amb una visió integrada dels sistemes energètics, amb capacitat per dissenyar, optimitzar i gestionar els sistemes de generació, transport, distribució, emmagatzematge i producció d'energia. Aquests titulats hauran de ser capaços de dissenyar i assessorar a les administracions i ens privats en les polítiques energètiques a implantar, aplicant criteris de sostenibilitat i eficiència global. Així mateix, es tractarà de persones capaces de liderar l'R+D+i en el sector energètic. En suma, el perfil del Graduat en Enginyeria de l'Energia i Sostenibilitat és el d'un professional amb una forta base científica i que és capaç de prendre decisions sobre la base de criteris tècnics i de sostenibilitat.

El doble grau en Enginyeria Mecànica i Grau en Enginyeria de l'Energia i Sostenibilitat dóna accés, entre altres, al Màster en Enginyeria Industrial impartit a l'EPS, habilitador de la professió d'enginyer industrial.