L'EPS participa activament a Eurecat-Lleida, una aposta per la innovació agroalimentària

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

La Universitat de Lleida (UdL) i el centre tecnològic Eurecat van firmar ahir un conveni per impulsar la creació d'una seu d'Eurecat, centrada en l'àmbit agroalimentari,  al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida amb l'objectiu de fomentar la transferència de tecnologia a les empreses del sector agroalimentari  per aconseguir que innovin i siguin més productives i rendibles.

L'objectiu principal d'Eurecat serà el d' impulsar el desenvolupament de l'agricultura 4.0 mitjançant el reforç d'un laboratori de maquinària agrícola destinat a millorar el monitoratge i l'automatització dels processos productius i la plataforma Agritech Big Data; Les denominades tecnologies Smart Farm i la implantació del Big Data a la producció agroalimentària combinat amb eines d'intel·ligència artificial, permetran la comparació de les dades, el monitoratge en temps real i l'obtenció d'informació predictiva, que facilitarà a les empreses prendre decisions.

La UdL centra la seva col·laboració amb Eurecat vers dos centres concrets, L'Escola Politècnica Superior i l'ETSEA i els centres de recerca Agrotecnio i  INSPIRES que veuran incrementades les oportunitats per trobar socis i finançament europeu per a projectes vinculats a l'agricultura tecnològica i col·laboraran per ajudar a transformar l'oferta formativa i centrar-la en la indústria 4.0.