L’EPS participa en un innovador Minor Internacional en l’àmbit TIC amb 5 universitats estrangeres

El Minor es vincula als Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides

índex5
Sessió inaugural del Minor, ahir a l'EPS

L’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida inicia aquest curs la seva participació en un Minor Internacional anomenat Global Acting in ICT en l’àmbit de l’Enginyeria Informàtica amb 5 universitats més que són PXL (Bèlgica), Fontys Hogeschool (Paisos Baixos), University of Applied Sciences Upper Austria (Austria), Belgium Campus (Sudàfrica) i la Universitat de Lleida.

Aquest Minor Internacional és una especialització formada per 5 mòduls diferents de 3 setmanes de duració cadascun i que es cursa a cadascuna de les diferents institucions, de forma que els estudiants es poden desplaçar físicament a cadascun dels llocs, o poden cursar-ho a distància des del seu lloc d’origen. Els estudiants que hi poden accedir són els estudiants del 4art curs del Grau en Enginyeria Informàtica que cursen la Menció de Tecnologies de la Informació.

Els diferents mòduls ofertats per les diferents institucions cobreixen les tendències més actuals i de major projecció en el camp de les TIC  com són l’Experiència d’Usuari, Data Science, Intel·ligència Artificial, Ciberseguretat i Mobile Health. Cadascun dels mòduls és avaluat a la institució on es cursa i finalment també s’ha de realitzar un projecte en grup integrant els diferents coneixements adquirits en els diferent mòduls. La temàtica escollida entre els diferents partners per al projecte final està en sintonia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides ja que el projecte ha de tractar i abordar aspectes sobre Salud i Benestar (objectiu 3), mostrant d’aquesta forma el compromís de l’EPS amb la societat del futur.

En aquest primer curs d’implantació del Minor el nombre de places és reduït, i del 16 de setembre al 4 d’octubre els estudiants internacionals (5 estudiants holandesos, estudiants belgues i 4 de la UdL) estan a la UdL cursant el mòdul en User Experience, ofert pels professors Toni Granollers i Rosa Gil, reconeguts experts internacionals en aquest àmbit. En la primera sessió, realitzada ahir també van assitir-hi Ineke Huyskens i Samuil Angelov, coordinadors del Minor.

Un cop finalitzats els mòduls a cadascuna de les institucions i defensat aquest treball, els estudiants participants obtindran per una banda el Títol d’aquest Minor Internacional organitzat per les diferents institucions, a més a més del Títol de Grau en Enginyeria Informàtica amb la Menció de Tecnologies de la Informació.

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL: L'Escola Politècnica, en un Minor Internacional de l'àmbit TIC