L'EPS present al programa de Lleida TV, El Debat de Lleida Activa, dedicat a la formació dual universitària

Josep Lluís Lerída, cap d'estudis d'informàtica de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) i Oriol Revés, estudiant del Màster en Enginyeria Industrials, va ser dos dels convidats al programa de Lleida TV, dirigit i presentat per Josep Maria Sanuy, El Debat de Lleida Activa.

El programa, "Estudiar, treballar i cobrar: la formació dual entra a la universitat" va mostrar com la ombinació de la teoria a les classes amb la pràctica al món laboral, cobrant un sou, esclar, es ara mateix possible.

Això és la formació dual, que fa ja uns anys va introduïr-se en els ensenyaments mitjans i que des de en fa més pocs ha entrat també amb força a la universitat. I va entrar, precisament, per la Universitat de Lleida, doncs la UdL va ser pionera a l’Estat espanyol en oferir un grau en forma dual, concretament el d’Educació Primària, que fins i tot va ser reconegut l’any 2013 amb la distinció Jaume Vicens Vives.

Actualment també segueix aquest model Arquitectura Tècnica i Edificació i a partir del proper curs ho farà el grau en Tècniques d’Interacció Digital i de Computació, al campus d’Igualada, tots ells impartirtits per l'EPS.

La UdL també ofereix en aquesta modalitat dual cinc màsters oficials i dos de propis. El que si està clar és que la formació dual s’anirà extenent en més titulacions. Avui en volem parlar, al programa, de la formació dual a la universitat, i amb qui millor que amb Ferran Badia, vicerrector de Planificació, Innovació i Empresa de la Universitat de Lleida i ‘pare’ de la implantació d’aquest model.