La HackEPS 2020 bat rècord de projectes presentats

Els 130 participants inscrits van presentar un total de 27 projectes als reptes proposats per les 5 empreses participants

En_ZtdSXYAAyCU3
Captura de pantalla corresponent al repte de BonArea
El passat 28 i 29 de novembre es va celebrar, per quart any consecutiu, la HackEPS amb la participació de 130 inscrits.

LleidaHack, una associació d'alumnes de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) creada especialment per aquest esdeveniment, organitza la HackEPS, una hackathon on el motor principal és el desenvolupament de programari.

Aquest any, donades les circumstàncies actuals provocades per la Covid-19, la HackEPS s'ha desenvolupat en format online. Malgrat tot, s'ha intentat no variar el típic format de cada any: equips de màxim 4 participants desenvolupant un projecte per resoldre un dels cinc reptes presentats per les empreses participants, en menys de 24 hores:

Aquestes empreses van llançar el seu repte i cada un dels equips va haver de triar en quin o quins volia participar, codificar el projecte i presentar-lo davant aquestes empreses. Enguany, s'han batut rècords en nombre de presentacions i la qualitat de les solucions dels projectes ha estat excel·lent. Finalment  s'han presentat un total de 27 projectes que han assolit un o més reptes proposats en aquesta edició.

Després de les presentacions dels projectes les empreses van triar la millor solució al problema plantejat i els guanyadors en cada repte van estar:

Marqués:
Partfy Team format per Marc G. i Robert R.

Origen studio:
Primer premi: C0r3 2 format per Xavier Codinas, Josep Maria Salvia Hornos, David Vigo i Francesc Contreras
Segon premi: Safe3D format per Carlos Martín i Raúl López

Invelon Tech:
Primer premi: PHDDEV324 format per Sergi Vila, Vitor Luiz i Daniel Gibert
Premi de reconeixement: Albert Suárez

Eurecat:
Premi final: BBC format per Xavier Escribà, Raul Hidalgo, Ramón de Llano i Pol Torres.
Premi de primera fase: Anonymous Melilla format per Alex González, Miquel Sala, Pau Machetti i Héctor Balsells.

BonÀrea: Miguel format per Juan Manuel Camara, Pol Espinasa, Dan Suárez i Miguel del Arco.

L'Escola Politècnica Superior atorga, a més a més, el Premi "Josep Maria Ribó" a les Bones Pràctiques de Programació per a l'equip que, amb independència d'oferir la millor solució al repte plantejat, programi d'acord amb les bones pràctiques de programació.

Durant la primera setmana de desembre un tribunal compost per professors de l'EPS amb coneixements associats als criteris de valoració (Carlos Ansótegui, Josep Argelich, Juan Enrique Garrido i Juan Manuel Gimeno) revisaran tots els projectes presentats i decidiran el projecte guanyador del premi de 1.000 euros en productes informàtics a adquirir a l'empresa lleidatana Semic.

LleidaHack vol agrair als participants, patrocinadors, col·laboradors i tot aquell que hagi donat el seu suport, per poder celebrar aquesta edició i  impulsar i fer xarxa en l'àmbit de la tecnologia i la informàtica a les terres de Lleida.