La Nit dels Investigadors de la UdL es consolida amb més de 800 inscrits

Organitzada pels centres de recerca INSPIRES i INDEST

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

Prop de 900 persones, a la Nit dels Investigadors 2017

870 persones van inscriure's en algun dels tallers i xerrades de la segona edició de La Nit Europea dels Investigadors a la Universitat de Lleida que es desenvolupà aquest dissabte al CCCT i l'edifici de l'Escola Politècnica Superior del campus de Cappont.

Les activitats, totes gratuïtes, han aplegat families disposades a convertir-se en científics per un dia. La Nit dels investigadors, que organitzen a la UdL els seus centres de recerca INSPIRES i INDEST, ja feia més deu anys que se celebrava arreu d’Europa amb l’objectiu de convertir el ciutadà en científic per un dia, permetre’l descobrir diferents àmbits de la ciència i sobretot, aconseguir que s’ho passi bé.

La gran acceptació de l'activitat en la primera edició va animar als organitzadors a augmentar aquest any l'horari de l'activitat així com el nomre de tallers, xerrades i exposicions.

Entre les activitats programades van destacar els tallers:

• Vina a descobrir com funcionen els robots que en poc temps estaran a casa teva
  • La ciència darrera els Drons
  • Programació per joves i adults amb Minecraft
  • Controla un  Scalextric amb la teva ment
  • English coffee
  • Programació per a nens/es amb Scratch
  • Dissenya i imprimeix les teves peces amb impressores 3D
  • L'Aprenentatge Servei al teu abast
  • Padrins, tiets, pares, fills cosins, nets ... parlem junts d'això de fer-se gran?
  • Com construir cases sostenibles i estalviar
  • Emociona't amb el joc tradicional

I les xerrades:

• Estalvi energètic i factura elèctrica? la ciència t'ajuda
  • Si no te'n vas a l'estranger, no te'n sortiràs d'aprendre anglès
  • Art: com vam descobrir un Goya perdut
  • Com afrontar els conflictes i resoldre'ls?
  • Realitats i mites de la seguretat a Internet