La UdL, entre les millors universitats al U-Ranking 2017

La Fundació BBVA i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (IVIE) analitza en la cinquena edició d'U-Ranking el rendiemnt docent i investigador de les universitats espanyoles (61 universitats que representen més del 93% del seu alumnat i més del 98% de la seva producció investigadora).

Pel que fa a docència, la Universitat de Lleida comparteix la tercera posició amb un índex de 1,2. El primer lloc, amb 1,4, és per a les universitats de Navarra, Mondragón, Antonio de Nebrija, Deusto i Politècnica de València.

Quant a recerca, la UdL ocupa la sisena posició estatal amb set universitats més. En aquest àmbit, la llista l'encapçala en solitari la Universitat Pompeu Fabra. En segon lloc estan la Rovira i Virgili i l'Autònoma de Barcelona.

Tot i que l'informe no inclou encara les xifres d'ocupabilitat dels titulats, analitza les darreres dades del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, corresponents al període 2010-2104 i de la Seguretat Social. Segons aquestes, la UdL és la cinquena universitat d'Espanya amb un percentatge més gran de titulats que troben feina, amb un 84,41%. La primera seria la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), amb un 87,20%.

L'ocupació és un resultat molt rellevant de l'activitat de les universitats. Al cap i a la fi, l'objectiu últim dels alumnes és trobar una feina en el futur, que els reporti la satisfacció personal necessària.

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL