La UdL presenta l'informe sobre la matrícula al curs 2012-13

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL

La Universitat de Lleida (UdL) va presentar ahir l'informe sobre la matrícula del curs 2012-2013 a la UdL.

Les dades mostren que la UdL ha aconseguit cobrir aquest any el 98% de les places de primer curs que oferia en el conjunt de graus ( 2224 places cobertes de 2270 places ofertades), el que suposa un increment del 5,2% de l'alumnat de primer curs en el global de la UdL.

Pel que fa als màsters si que s'ha detectat un fort descens d'alumnes de nou ingrés (18,9%). La vicerectora d'Estudiantat i Postgrau, Neus Vila, va argumentar aquest descens com una conseqüència de l'encariment d'aquests estudis i de la situació de precarietat laboral existent.

Pel que fa a l'Escola Politècnica Superior (EPS), la matriculació d'alumnes a primer curs ha estat pràcticament idèntica a la del curs anterior. Aquest curs s'ha matriculat en algun dels quatre graus que ofereix l'EPS ( Informàtica, Mecànica, Electrònica Industrial i Automàtica i Edificació) 237 nous alumnes, per 236 que van fer-ho el passat curs.

Per titulacions cal destacar un augment espectacular  del 36,51% de matriculats en el Grau en Enginyeria Informàtica. No obstant, aquest augment queda damnificat pel descens de les matriculacions en el Grau en Enginyeria de l'Edificació.

Pel que fa a l'atracció d'estudiantat, Paco Garcia, vicerector de Docència,  va explicar que les estratègies de futur passen per enfortir els graus potenciant les dobles titulacions, com faran l'Escola Politècnica Superior i la Facultat de Dret i Economia amb  la doble titulació en Informàtica i Direcció d'Empreses prevista per al proper curs 2013-2014.

Premsa

04 de desembre de 2012