L'artista i investigador Albert Barqué-Duran s'incorpora com a professor a l'Escola Politècnica Superior

Serà professor del nou Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives

mix-1
L'Albert Barqué-Duran va ser una de les personalitats escollides del F.C. Barcelona i Nike per difondre el nou model de camiseta del club blaugrana per a la temporada 2019-20
Projectes més recents de l'Albert Barqué-Duran:

My Artificial Muse (Sónar+D 2017):

The Zero Gravity Band (Sónar+D 2018):

Ultimate Emoji (Mobile World Congress 2019):

Talent Takes Different Shapes (FC Barcelona + Nike 2019):

Com ja us vam anunciar, aquest curs 2019-20 l'Escola Politècnica Superior (EPS) inicia el Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives. Un grau que habilita als futurs titulats en una formació transversal d'acord amb els perfils de les professions del futur, menys tancades o focalitzades i cobrint un espectre més ampli que les professions més tradicionals per tal de cobrir la creixent demanda vers el desenvolupament de tecnologia amb un enfocament que combina tant l'àmbit artístic, més proper a l'estat emocional tan important en totes les activitats humanes, com l'àmbit del desenvolupament de programari, sense el qual la tecnologia no serà capaç de resoldre les tasques que les persones desitgem realitzar.

Ens plau comunicar que l'artista i investigador mollerussenc Albert Barqué-Duran s'incorpora com a professor i investigador al nou grau de Disseny Digital i Tecnologies Creatives a la Universitat de Lleida, compaginant aquesta tasca amb la de 'Honorary Research Fellow' a la City, University of London.

L'Albert ( www.albertbarque.com) va obtenir el seu doctorat i post doctorat en Ciències Cognitives a la City, University of London i ha estat 'Visiting Postrgraduate Researcher' a la Universitat de Harvard i la Universitat d'Oxford. Les seves obres d’art i les seves performances s’inspiren en la seva recerca i combinen tècniques d’art New-Media (Intel·ligència Artificial, creativitat computacional, dades, música electrònica experimental) i mètodes clàssics de belles arts (pintura a l’oli, escultura) per reflexionar sobre temes universals (coneixement, cultura digital, futurs). Dirigeix projectes disruptius en la intersecció d'art, ciència i tecnologia amb els objectius de:

• Trobar nous formats de generació de coneixement científic.
  • Reflexionar sobre temes contemporanis i futuristes i les seves implicacions culturals
  • Crear experiències potents per impulsar els límits de la percepció humana.

Considerat un dels 64 "Activistes de la Cultura" a Europa per We Are Europe, i premiat internacionalment pel "Re: Humanism Prize" i el “Premi Internacional Ciutat de Lleida", l'Albert ha exposat i actuat a Sónar+D (Barcelona, Espanya), Ars Electronica (Linz, Àustria), ZKM (Karlsruhe, Alemanya), Creative Reactions (Londres, Regne Unit), Cricoteka (Cracòvia, Polònia), Albumarte (Roma, Itàlia), Centre SciArt (Nova York, EUA), IGNITE Fest (Medellín, Colòmbia), Mobile World Congress (Barcelona, Espanya).

L'Albert considera que "Lleida també pot ser disruptiva. Ha de ser capaç de ficar les coses de cap per avall si convé. El nou grau és una aposta agosarada, i això és un imant per a la gent creativa. Em fa molta il·lusió i estic molt agraït que l'EPS de la  UdL compti amb mi. El nostre territori m’inspira i em motiva a continuar intentant trencar esquemes i formats; a seguir explorant, experimentant i compartint barbaritats creatives amb la seva gent."

Benvingut a l'Escola Politècnica Superior!

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL:L'Escola Politècnica fitxa l'artista multimèdia Albert Barqué-Duran pel nou grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives