Lleida es bolca amb La nit dels Investigadors

Capturahuygu

Àrea de comunicació - Oficina de premsa UdL

Més de 250 persones han participat aquest dissabte a la primera edició de La Nit Europea dels Investigadors a la Universitat de Lleida (UdL) amb un programa de xerrades, tallers i exposicions dirigit als interessats a descobrir l'impacte dels avenços científics en la vida diària. I ho ha fet amb èxit de participació ja que els 250 inscrits han omplert totes les activitats, de manera que la continuïtat de l'esdeveniment està garantida, fins i tot amb un programa més ampli. En el cas de la UdL la jornada ha tingut com a protagonistes els robots i els drons, que han atret sobretot públic familiar. En un dels tallers els participants han descobert els secrets de la robòtica i les seves aplicacions en la vida quotidiana mentre que un altre grup s'ha introduït en el món dels drons i fins i tot n'han pogut enlairar algun de petit. Les activitats, totes gratuïtes, s'han concentrat al campus de Cappont.

Capturafsdf

La jornada, organitzada pels centres de recerca de la UdL INSPIRES i INDEST, es va prolongar fins a les dotze de la nit amb la Festa dels estels, on membres de Societat Lleidatana d'Astronomia oferien una observació al jardí intern del campus. El programa també incloïa diverses conferències divulgatives sobre art i ciència i sobre com la recerca científica ens pot ajudat a estalviar en la factura de la llum i l'exposició Lleida: terra de fronteres i convivència.

La directora de l'INSPIRES (Institut Politècnic d'Innovació i Recerca en Sostenibilitat) de la UdL, Luisa F. Cabeza, ha explicat que "ja fa anys que sabem que a Europa es fa la Nit dels Investigadors i enguany vam pensar que ja era hora que ens hi suméssim". I ho van fer des del punt de vista més tecnològic però també social, organitzant-lo conjuntament amb l'Institut de Desenvolupament Social i Territorial (INDEST) de la UdL. El seu director, Fidel Molina, ha explicat que "l'esperit és atansar a la ciutadania el que és la ciència i el que fem els investigadors; d'alguna manera també és retornar a la societat el que tenim entre mans". En aquest sentit, Cabeza ha afegit que "volem mostrar que allò que es fa a la Universitat, que a vegades sembla molt lluny del dia a dia, doncs que es vegi que no, que realment són coses que ens afecten".

A més, al vestíbul del centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del campus s'ha pogut veure l'exposició 'Lleida: terra de fronteres i convivència'. on s'exposen els treballs que desenvolupen els experts del Centre d'Art d'Època Moderna, un espai on l'art i la ciència es combinen alhora d'identificar obres i restaurar-les.

CapturaDDAW