Lliurament del Premi "Josep Maria Ribó" a les Bones Pràctiques de Programació de la HackEPS 2019

IMG_0113
D'esquerra a dreta: Juan Enrque Garrido, Víctor Divi, Marta Gil, Quim Lazaro i Magda Valls

El dimecres 22 de gener es va dur a terme l'acte de lliurament del Premi "Josep Maria Ribó" a les Bones Pràctiques de Programació de la HackEPS 2019 als membres de l’equip guanyador: els autors del projecte Dolly Workers.

El cap de setmana del 23 i 24 de novembre l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) va organitzar la tercera edició de la hackathon organitzada a Lleida, la HackEPS, un esdeveniment on el motor principal és el desenvolupament col·laboratiu de programari en 24 hores.

Un total de 110 participants, organitzats en equips d'un màxim de 4 persones, van desenvolupar en un temps màxim de 24 hores un producte informàtic complet proposat per les empreses participants: Eurecat, BonAreaActium Digital, Invelon i Origen studio). Així mateix, l'EPS va plantejar el Premi "Josep Maria Ribó" a les Bones Pràctiques de Programació per a l'equip que, amb independència d'oferir la millor solució al repte plantejat, el programés d'acord amb les bones pràctiques de programació.

Durant el mes de desembre un tribunal compost per professors de l'EPS amb coneixements associats als criteris de valoració (Carlos Ansótegui, Josep Argelich, Fernando Cores, Juan Enrique Garrido i Juan Manuel Gimeno) va revisar tots els projectes presentats i finalment va decidir atorgar el premi de 1.000 euros en productes informàtics a adquirir a l'empresa lleidatana Semic a l'equip autor del projecte Dolly Workers per al repte plantejat per Eurecat, anomenat Cotton Cognitive task ordering, un repte basat en intel·ligència artificial on van fer un sistema de priorització de tasques simulant el pensament de diversos treballadors, cadascun amb criteris i prioritats diferents. Van fer un model lineal amb un model basat en regles i una xarxa neuronal. Pel projecte es va fer servir Keras, Python i Tensorflow.

L’equip guanyador està format per en Víctor Divi, la Marta Gil, el Quim Lazaro i l’Albert Garriga, provinents de Barcelona, Badalona i Sant Esteve Sesrovires. Tots ells són  alumnes del FIB (Facultat d'Informàtica de Barcleona) de la UPC i becats en el InLab, un laboratori d’innovació i recerca especialitzat en aplicacions i serveis basats en les últimes tecnologies.

Els autors del projecte Dolly Workers van rebre el premi de mans de Magda Valls, directora de l’EPS i Juan Enrique Garrido, professor coordinador de la HackEPS. Algun d’ells ja havia participat en la 2a edició de la HackEPS i va recomana a la resta de venir. Tots ells van destacar de la hackthon de Lleida la fantàstica atenció dels organitzadors, l’ambient de treball positiu i col·laboratiu entre els participants i l’originalitat d’alguns dels reptes plantejats per les empreses, diferents als que es troben en altres hackhatons però que van trobar força interessants.

De manera addicional el tribunal també va voler fer una menció especial al projecte Pink Core, format per en Josep Maria Salvia, Xavier Codinas, David Vigo i Francesc Contreras.