"L'ús de l'aigua" lema central de la Setmana de la Construcció Sostenible de l'EPS

Jornades de divulgació realitzades de l'11 al 15 de novembre

3a setmana construccio sostenible (29)
Ponència Verdtical - 3a Setmana de la Construcció Sostenible

De l'11 al 15 de novembre l'Escola Politècnica Superior (EPS) va acollir la 3a edició de la la Setmana de la Construcció Sostenible. Unes jornades de divulgació dirigides especialment als alumnes de les assignatures de l’especialitat de Construcció Sostenible, conjunt de tres assignatures comunes a les titulacions de Grau en Arquitectura Tècnica i Edificació i Grau en Enginyeria Mecànica.

Atès que un dels principals objectius de les jornades és la promoció de l’ús de criteris de sostenibilitat en els dissenys arquitectònics i la planificació urbana, les sessions es van obrir de forma lliure a professionals del sector, arquitectes tècnics, arquitectes, delineants, enginyers, etc. i al públic en general.

En aquestes jornades es pretenia fer arribar a l’alumnat la visió dels professionals que estan ja aplicant aquests criteris de sostenibilitat, de manera que tant tècnics autònoms que desenvolupen els seus projectes, com empreses que dissenyen i fabriques solucions constructives innovadores van tenir la oportunitat d’explicar els seus avanços de primera mà al nostre alumnat.

Durant les jornades també s’aprofità per a fer visites a empreses i institucions que d’una forma o una altra estan treballant en aquesta direcció, de forma que l’alumnat i el públic assistent va poder gaudir d’una experiència única i incorporar uns coneixements tècnics que no podria fer de forma individual.

Les jornades estan organitzades pel professorat de les assignatures de Construcció Sostenible amb la col·laboració dels mateixos alumnes, els quals participen activament en la cerca de nous ponents i empreses d’interès.

En aquesta tercera edició es va triar com a lema “l’ús de l’aigua”, fet pel qual la majoria de xerrades van estar relacionades amb aquest tema i es va organitzar d'acord al següent programa:

Dilluns, 11 de novembre

• Construcció amb terra: fabricació de blocs de terra comprimida. Josep R. Castro (UdL), Marc Saladrigues i Xavier Marco.   Taller dirigit als alumnes dels Instituts
  • Biohabitabilitat. Carles Labèrnia. Taller pràctic.

Dimarts, 12 de novembre

Dimecres, 13 de novembre

Dijous, 14 de novembre

• Qualitat de l'àmbient interior. Sònia Hernandez-Montaño, bioarquitecta. Arquitectura Sana