Membres de l'EPS, inicien la 2a fase de la construcció del projecte "Emsimision Training Medical Center", a Ouagadougou, Burkina Faso

IMG_7166

Àrea de comunicació - Oficina de premsa UdL

Des del passat 7 gener 2016 i fins al 3 d'abril del 2016, Lídia Rincón, doctora arquitecta i professora lectora de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL)  i Eduard Zafra, arquitecte Tècnic graduat a l'EPS de la UdL formen part dels membres integrants de l'equip de voluntaris que s'han desplaçat a Burkina Faso amb l'objectiu de continuar les activitats necessàries per a la construcció del primer mòdul d'habitatge que formarà part del centre mèdic "Emsimision Training Medical Center".

El projecte, que compta amb finançament de l'Oficina de Desenvolupament i Cooperació de la UdL i la col·laboració de la contrapart local Emsimision, la Fundació Lleida Solidària i l'associació Domoterra, està dirigit per la professora de l'EPS Lídia Rincón.

L'associació per a la cooperació i desenvolupament Emsimision, és el propietari d'un terreny de 8632m2 al districte de Boulmiuogou, un dels més pobres de Uagadougou (Capital de Burkina Faso). En aquest lloc, gestionat per Emsimision Burkina Faso, l'equip de voluntaris de l'Escola Politècnica Superior (UdL), ja van iniciar una primera fase a l'abril de 2015 (+INFO) per a la construcció del primer mòdul d'habitatge que formarà part del centre mèdic "Emsimision Training Medical Center". El terreny està situat a uns 200 m d'una carretera asfaltada i disposa de facilitats per accedir a recursos bàsics com l'aigua, l'electricitat, etc.

IMG_7226

L'inici del projecte, però es remunta al novembre de 2014 quan es va iniciar el Taller d'Auto-construcció amb Superadobe (Earthbag), impartit per Domoterra Superadobe en col·laboració amb la Fundació Lleida Solidària (FLS) i organitzat per l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL). El Taller ensenyava als quinze alumnes matriculats com construir cases amb supertova, una tècnica de construcció ecològica que utilitza sacs tubulars plens de terra, per tal de, en un futur, aplicar-ho al centre mèdic Emsimision de Ouagadougou (+INFO) (+INFO).

Els voluntaris de l'EPS van posar en marxa una campanya de micro-donacions (crowdfunding) per poder comprar materials de revestiment, finestres i portes del primer mòdul de l'àrea residencial. En aquests moments l'equip de construcció, sota la direcció d'obra d'Eduard Zafra, ja ha finalitzat la rasa de fonamentació i ha pogut tirar la primera filada de superadobe.

IMG_7232

En compliment de la Llei de Propietat Intel·lectual, podeu trobar el pdf d'aquesta notícia al Recull de Premsa de l'Oficina de Premsa de la UdL: http://www.udl.cat/serveis/oficina/Recull-de-Premsa.html