Membres del SEMB de l'EPS participen en un projecte sobre construcció sostenible als Campaments de Refugiats Saharauis de Tindouf

Membres del grup de recerca Sustainable Energy Machinery and Building (SEMB) de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), en col·laboració amb la Unitat de Desenvolupament i Cooperació del Vicerectorat de Relacions Internacionals i Cooperació de la UdL, participen en un projecte sobre construcció sostenible als Campaments de Refugiats Saharauis de Tindouf.

En aquest projecte també hi col·laboren dues professores de materials de l’EPSEB del departament de Tecnologia de l’Arquitectura de la UPC i l'institut Torrevicens de Lleida.

El projecte consisteix en la realització d'un curs de formació sobre construcció sostenible i eficient amb materials locals de baix cost, de dues setmanes de duració, en un centre de joventut d’Auserd. La finalitat principal del curs és explicar i formar sobre tècniques eficients per a la construcció d’un mòdul amb adobe resistent a les inundacions, així com en la preparació dels materials i el terreny abans de l’obra, amb l'objectiu de paliar la problemàtica que es genera en els campaments de refugiats quan plou, ja que s'hi produeixen inundacions degut a una mala praxis de construcció i una mala preparació prèvia dels materials.

A més, des de l'Escola Politècnica Superior s'ha donat material fungible (llibretes, agendes i bolígrafs) per utilitzar durant el curs.

Millorar les construccions als campaments de refugiats sahrauís - Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL