Minor Internacional Global Acting in ICT per als alumnes del Grau en Enginyeria Informàtica de l'EPS

IMG_0563
L’Escola Politècnica Superior va acollir les jornades de treball i preparació per abordar el pròxim curs 2020-21 del Minor Internacional Global Acting in ICT, endegat amb gran èxit aquest mateix curs acadèmic

L'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) va iniciar el  curs 2019-20 una activitat pionera  a nivell UdL: la participació en el Minor Internacional Global Acting in ICT, emmarcat en l'àmbit de l'Enginyeria Informàtica i les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (TIC).

El minor es coordinat per la Fontys University of Applied Sciences Hogeshools (Països Baixos) i compta també amb la participació de la PXL University of Applied Sciences and Arts (Bèlgica), la University of Applied Sciences Upper Austria (Àustria) i la Belgium Campus ITversity (Sud-àfrica).

Els minor són itineraris universitaris oficials d’especialització en àrees concretes que permeten a l'estudiant obtenir competències i coneixements d'una àrea diferent a la seua especialització, complementant els estudis de grau. En aquest cas, són 5 mòduls de 3 setmanes de durada i cadascun es desenvolupa presencialment en una de les institucions participants on l'estudiant va realitzant un itinerari que barreja el desenvolupament de tecnologia d’acord a la idiosincràsia de cada lloc on es realitza. Tecnologia i trets culturals es mesclen per crear un producte final.

El Minor Global Acting in ICT és format pels següents mòduls:

• Experiència d'Usuari, que s'imparteix a l’Escola Politècnica Superior per part dels professors Toni Granollers i Rosa Gil, reconeguts experts internacionals en aquest àmbit.
  • Data Science, Belgium Campus ITversity (Sud-Àfrica)
  • Intel·ligència Artificial, PXL University of Applied Sciences and Arts (Bèlgica)
  • Ciberseguretat, Fontys University of Applied Sciences Hogeshools (Països Baixos).
  • Mobile Health, University of Applied Sciences Upper Austria (Àustria)

Pel que fa al cas dels estudiants del Grau en Enginyeria Informàtica (GEI) de la UdL, s’ha dissenyat un itinerari que permet realitzar el Minor i el GEI de forma conjunta, a mode de doble titulació, obtenint en pràcticament el mateix temps els dos títols

L’equip directiu i docent de l’EPS està molt satisfet del resultat de la primera edició i ja treballa per iniciar-lo de nou tant bon punt sigui possible.

“ in the previous Fall semester, our minor

Global  Acting in IT was evaluated

the highest: a 9 out of 10 points ! “

Ineke Huyskens, Coordinadora (Maig, 2020)